ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۴ بهمن

سخنگویان روسیه هراسی

هیچ فرصتی را از دست نمیدهند!

 
 
 

 

 

مخالفان گردش به شرق، حتی به قیمت فلج کامل اقتصادی کشور و گرسنگی و بیکاری مردم، از هیچ فرصتی برای بیان مخالفت خود غفلت نمی کنند. این مخالفان سخنگویانی دارند که در قلب حاکمیت جای داشته و هنوز هم در حاشیه حکومت دارای ارتباط ها و امکانات بسیاری برای پیشبرد نظرات خود هستند. از این جمله اند، "عباس آخوندی" که در دولت هاشمی رفسنجانی و دولت حسن روحانی وزیر مسکن و و راه و شهرسازی بود. آخوندی تهیه کننده طرح خصوصی سازی و دگرگونی اصل ۴۴ قانون اساسی است و ارتباط تنگاتنگی با اتاق بازرگانی داشته و دارد. تا اینجای ماجرا، ایرادی به او نیست، حتی امروز که سخنگویی مخالفان گردش به شرق را برعهده گرفته است. ایراد آنجاست که تریبون های جمهوری اسلامی یکسویه برای افرادی مانند او باز است تا مردم را علیه مناسبات با چین و روسیه تحریک کنند و به کسانی که مخالف نظرات وی هستند تریبونی داده نمی شود و حتی با اعمال فیلترینگ جلوی بیان نظرات مخالف امثال آخوندی گرفته می شود.

عباس آخوندی در آستانه سالگرد انقلاب ۵۷ دعوت نشدن ایران به کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان را بهانه کرده و اینگونه به سیاست گردش به شرق حمله کرده است:

«این قلم پیش از این تذکر داده بود که دستگاه سیاست خارجی باید بصورت شفاف و آشکار با اتحادیه اروپا وارد مذاکره مستقیم و بی‌واسطه شود و بگوید که در ارتباط با مساله اوکراین آمادگی دارد که از غرب ابهام ‌زدایی کامل کند و بی‌طرفی خود را در عمل به‌ اثبات برساند. این اقدام به مفهوم ضعف نیست. توضیح، رفع ابهام و اجتناب از نزاع شرط عقل است.  نحوه‌ی هدایت سیاست خارجی ایران (اشاره به گردش به شرق) بسیار نگران‌کننده شده و هیچ معلوم نیست که این همه هزینه برای هیچ چرا انجام می‌شود؟ مساله، نه مساله ترس و نه مساله تسلیم است. مساله مساله عقل و خردمندی است؟ هر هزینه‌ای در برابر فایده‌ای باید انجام شود. روس ها بطور مداوم غرب را علیه ایران تحریک می‌کنند و ما باید به صورت آشکار و بی‌پرده از این ماجراجویی برحذر باشیم. تعلل در این کار، امنیت ایران را به معرض خطر می‌اندازد. »

آخوندی از این واضح تر نمی توانست علیه ارتباط رو به تعمیق ایران و روسیه که امریکا و اروپا بشدت با آن مخالف هستند سخن بگوید. آنچه که او می گوید، اگر عملی شود، نتیجه ای جز این ندارد که ایران بی پشتوانه شده و امریکا و غرب به همراه اسرائیل برای رسیدن به هدف غائی خود، یعنی ادامه فشردن گلوی مردم با تحریم ها و تشدید نارضائی عمومی، راه انداختن جنگ داخلی در ایران و تکه تکه کردن کشور آستین ها را بالا بزنند.

آخوندی همین نظرات را با صراحت بیشتری در دانشگاه های ایران بعنوان استاد تکرار می کند. باز هم باید تعجب کرد که چگونه روسیه ستیزی در ایران رواج یافته و غرب با تمام امکانات تبلیغاتی خود به آن دامن می زند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: