ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ بهمن ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چین جای خالی آلمان را

در خرید گاز روسیه پر کرد!

 
 
 

 

 

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی روسیه به چین از طریق خط لوله Power of Siberia در سال گذشته به رکورد 15.4 میلیارد متر مکعب رسید.

او در مقاله ای برای مجله Energy Policy نوشت: «ارسال گاز به چین در طول سال به طور فعال در حال رشد بود... تحویل از طریق نیروی سیبری 48 درصد افزایش یافت و به حداکثر تاریخی خود رسید.

صادرات گاز روسیه به طور کلی در سال 2022 به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا و خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم بیش از 25 درصد کاهش یافته است. ما پتانسیل رشد در عرضه گاز به منطقه آسیا و اقیانوسیه را می بینیم. کار برای تنوع بیشتر زیرساخت های صادراتی تشدید شده است. برای این منظور، گازپروم به نمایندگی از رئیس جمهور روسیه، در حال کار روی تسریع ساخت مسیر شرقی [قدرت سیبری] و همچنین خطوط لوله گاز Power of Siberia 2 است. توسعه این پروژه ها موجب جذب 4 تا 5 تریلیون روبل (54 تا 68 میلیارد دلار) سرمایه گذاری مستقیم اضافی و 1.5 تا 2 تریلیون روبل (20 تا 27 میلیارد دلار) در بخش های مرتبط مانند متالورژی، سیمان و ... می شود.

خط لوله گاز طبیعی مسیر شرقی که در دسامبر 2019 راه اندازی شد اولین خط لوله ای بود که گاز روسیه را به چین منتقل می کرد. این خط لوله 3000 کیلومتری Power of Siberia در روسیه و بخشی در چین است که 5111 کیلومتر (3175 مایل) امتداد دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ فوریه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: