ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خطاب آیت الله محقق کدام روحانیون اند"

رهبر حساب خود را از

 روحانیون مرتجع جدا می کند؟

 
 
 

 

آیت الله محقق داماد که سالها رئیس بازرسی کل جمهوری اسلامی بود و با آگاهی از زیر و بم قوه قضائیه، اکنون در حوزه مذهبی قم فعالیت می کند در تازه ترین اظهار نظر خود درباره مرتجعین مذهبی گفت: "ما در ایران بدبخت شده جهل دینی هستیم". محقق داماد مانند بسیاری از روحانیون غیر حکومتی نگران آینده روحانیت شیعه در ایران است. روحانیتی که اعتبار آن بشدت در ایران سقوط کرده و مردم در شعارهای اعتراضی خود خواهان کنار رفتن آنها از صحنه سیاسی می شوند. حتی انگیزه اصلی از شعار "رضا شاه روحت شاد" بخاطر حوزه نشینی روحانیون در دوران اوست. دورانی که روحانیون اجازه نداشتند با لباس در خیابانها رفت و آمد کنند و اگر می خواستند در خانه ای روضه بخوانند باید عبا و عمامه خود را در یک بقچه پنهان کرده و پس از ورود به محل روضه آن را به تن کنند و پس از روضه نیز آن را در آورده و در بقچه پنهان کنند. این فقط گوشه ای از موقعیت روحانیون در دوران رضاشاه است که شاید طلبه ها و حتی روحانیون پس از انقلاب از آن آگاه نباشند اما امثال محقق داماد اینها را بخوبی می دانند.

برای نمونه نگاه کنید به اظهار نظر صدیقی امام جمعه تهران در همین هفته:  "ایران اسلامی به قدرت اول دنیا تبدیل شده"

و یا اظهار نظرآیت الله میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری: "ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم و باید خود را برای تدوین این قانون مهیا کنیم."

و یا گفته های احمد خاتمی امام جمعه دیگر تهران که عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان هم هست و از تظاهرات و اعتراضات مردم در همین یکصد روز گذشته درس نگرفته و می گوید: "اگر سر من هم برود دست از حجاب بر نمی داریم" و مردم روی دیوار نوشته اند: بیا توی خیابان تا تکلیف سرت معلوم شود!

و یا امثال علم الهدا که هنوز فکر می کند ایران در سال ۱۳۸۸ باقی مانده که در تظاهرات دیماه آن سال در تهران مردم معترض را بز و برغاله خطاب کرد.

خطاب آیت الله محقق داماد به این گروه از روحانیون است و رهبر جمهوری اسلامی، سرانجام باید تکلیف را با این گروه روحانیون که برگمار شده خود وی هستند روشن کند که اگر نکند مردم تکلیف آنها را روشن خواهند کرد. هاشمی رفسنجانی پیش از انتخابات ۸۸ در یک سخنرانی در قم هشدار داد که اگر این  نظام سقوط کند مردم روحانیون را با عمامه هایشان از درخت ها آویزان خواهند کرد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: