ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان علاء الدین بروجردی

قرارداد ۲۵ ساله با چین

در صدر برنامه های ایران 
 
 
 
 

 

علاء الدین بروجردی معاون اسبق وزارت خارجه و نماینده چند دوره مجلس که اکنون در بیت رهبری فعال است در نشست  واکاوی روابط دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و چین گفت: امارات متحده عربی به خطا ادعا می‌کند که جزایر سه گانه متعلق به این کشور است اما این جزایر بخش جدائی ناپذیر خاک ما هستند. موضع گیری اخیر چین درباره جزایر سه گانه قطعا نادرست است و چین باید این اشتباه را جبران کند اما این مساله نباید در سیاست راهبردی بلندمدت ما در قبال چین تاثیر گذار باشد. ما باید محکم و استوار توافق ۲۵ ساله را پیش ببریم. دنیا بدون تردید در حال دگردیسی و تغییر است. دنیا چند قطبی خواهد شد و قطعا چین یکی از قطب‌های اصلی خواهد بود.

همچنین گمرک چین اعلام کرد: مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

واردات چین از ایران در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رشد داشته و به ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال قبل ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نیز رشد ۱۷ درصدی داشته و به ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: