ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سرعت گرفتن همکاری های

اقتصادی و تکنولوژی ایران و روسیه

 
 
 

 

 

ظاهرا در میان چند دستگی حاکم بر اقتصاد و سیاست در جمهوری اسلامی، مناسبات اقتصادی با چین و مناسبات نظامی و اقتصادی با روسیه سرعت گرفته است.

وزیر نیروی ایران که به روسیه سفر کرده با وزیر انرژی روسیه پیرامون همکاری در بخش آب و برق، شامل توسعه ظرفیت تولید برق، تبادل تجهیزات و انتقال فن آوری گفتگو کرد.

میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه امضای توافق نامه بین دولتی با ایران در زمینه همکاری در زمینه بهداشت و درمان و علوم پزشکی را تایید کرد و سند پرتال اطلاعات حقوقی اینترنتی منتشر شد.

این سند می گوید:" برای تصویب پیش نویس توافق نامه بین دولت فدراسیون روسیه و دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری در زمینه بهداشت و درمان و علوم پزشکی ارسال شده توسط وزارت بهداشت فدراسیون روسیه و سایر مقامات اجرایی فدرال علاقه مند و قبلا با طرف ایرانی کار کرده است.

علاوه بر این به وزارت بهداشت دستور داده شد که با مشارکت وزارت خارجه با طرف ایرانی مذاکره کند و پس از رسیدن به توافق این توافقنامه را از طرف کابینه روسیه امضا کند.

بر اساس پیش نویس توافقنامه، طرفین به ویژه در زمینه آموزش و بازآموزی متخصصان، پیشگیری از بیماری های عفونی، ترویج سبک زندگی سالم و در زمینه تحقیقات پزشکی همکاری خواهند کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: