ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان زوگانف در مجلس روسیه

سیاست های نا هماهنگ با

سیاست خارجی در روسیه و ایران

 
 
 
 
 

 

شرایط داخلی ایران و روسیه شباهت های بسیاری به یکدیگر دارد. در هر دو کشور سیاست خارجی دنبال می شود که با سیاست های اقتصادی داخلی کشور همخوانی  ندارد. در روسیه این امکان وجود دارد و رو به گسترش نیز هست که حزب کمونیست فراکسیون پرقدرتی در مجلس دارد و بصورت منظم طرح های اقتصادی را همراه با انتقاد و حتی افشای سیاست های غلط دولت مطرح می کند اما درایران چنین امکانی وجود ندارد. بویژه در مجلس که عملا اکثریت نزدیک به مطلق آن فلج و زیر بلیت اولیگارش های مافیائی اقتصادی حاکم قرار دارند. این سخنان زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه در جلسه 22 دسامبر مجلس "دوما" چنان نزدیک به اوضاع ایران است که گوئی باید از روی آن نسخه برداری کرد. او دراین سخنرانی گفت:

«در ارتباط با وضعیت جنگی، قبل از هر چیز باید نسل های جدید و جوان بسیج شده و پا به میدان بگذارند. در گذشته نسل های جوان نقش عظیمی در پیروزی‌های ما داشتند. پتر کبیر حتی به 40 سالگی نرسیده بود که به مقام امپراتوری رسید و همه سرزمین های پراکنده کشور را متحد کرد و نقشه جنگی  "چارلز دوازدهم" را که می‌خواست کشور ما را تصرف کند ناکام گذاشت و اجازه نداد که او  به مسکو برسد. ایوان مخوف، 25 سال بیشتر نداشت که راه را در امتداد ولگا هموار کرد و جای پای حاکمیت خود را در سیبری و سواحل دریای بالتیک محکم کرد. تمام فرماندهان گروهان ها و گردان های ارتش سرخ در طول جنگ بزرگ میهنی 20-22 ساله بودند. ما باید از این تجربیات بهره بگیریم، در آن صورت است که بسیاری از مشکلات را حل و راه توسعه را هموار خواهیم کرد.

 بار دیگر می‌خواهم تأکید کنم که تنش در جامعه همچنان در حال افزایش است. کمک به افرادی که به سختی درگیر گذران زندگی  هستند ضروری است. برای این کار باید قیمت کالاهای اساسی را تنظیم کرد.

ما باید به این درک برسیم که ادامه مسیر مالی و اقتصادی زمان یلتسین، در شرایط کنونی نه تنها غیرقابل قبول، بلکه غیرقابل تصور است! ما می دانیم که آن دوران پرستش «عمو سام» به چه سرانجامی رسید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: