ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۰ دیماه

شتری که بالای کوه رفت

چگونه می توان پائین آورد؟

 
 
 

 

 

آیا در سپاه و نیروی انتظامی هر کس تفنگ بدست دارد، حق شلیک دارد؟ این حق بر چه اساس ابلاغ شده و اگر نشده، افراد سپاه و یا نیروی انتظامی با اجازه چه کسی به سوی هر هدفی که انتخاب کنند شلیک می کنند؟ اگر هیچ اجازه ای در این زمینه صادر نشده و داده نشده چرا افراد خاطی در این نیروها بازداشت و محاکمه نمی شوند؟ حتی در جبهه جنگ هم بدون دستور فرمانده زیردستان حق شلیک ندارند. بخش مهمی از مشکلات در جریان تمام اعتراضات سالهای گذشته  بوجود آمده ناشی از همین تیراندازی به سوی مردم و سپس خشمگین شدن مردم و تبدیل اعتراضات به خشونت بوده است. در خبرهای روز گذشته ادعا شده که رهبر جمهوری اسلامی بعنوان فرمانده کل قوای مسلح خطاب به فرمانده کل سپاه ۴ بار تاکید کرده که به اعتراض کنندگان نباید تعرض شود و آسیبی رسانده شود و سوژه برای تلویزیون های فارسی زبان خارج و رسانه های غربی ساخته شود.  اگر این ادعا صحت داشته باشد، چه کسی باید پاسخ کشته شدن معترضان سه ماه اخیر باشد؟ ضمناً این دستور شامل حال بازداشت شدگان هم می شود؟ اگر اینگونه باشد، چه کسی باید پاسخگوی رفتاری باشد که در دوران بازداشت معترضان روی داده باشد؟ آیا حکومت حسینقلی خانی است و هر کس تفنگ بدست داشت و کلید بازداشتگاهها نیر در لیفه شلوارش بود حق دارد هر اقدامی را به زعم و تشخیص خود به نفع نظام مرتکب شود؟

قتل یک دختر ۱۲ ساله در شهر بستک هرمزگان یک نمونه است. پس از اعلام کشته شدن وی فرمانده انتظامی کل کشور “دستور ویژه” برای پیگیری پرونده این قتل داده و بازرسی کل فراجا مامور رسیدگی به این قتل شده است. در همین یک مورد، تیرانداز بازداشت علنی و محاکمه علنی می شود تا مردم به این نوع ادعاها باور کنند؟

این حسینقلی خانی ظاهراً شامل بازداشت ها، احضارها و پرونده سازی های اخیر در شهرها برای افراد نیز می شود. از کارمندان عادی تا هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان، اساتید دانشگاه ها و حتی دانش آموزان. از قدیم گفته اند، شتری که بالای کوه برده می شود، باید پائین هم آورده شود. این بازداشت ها و رفتارها در بازداشتگاهها، پرونده سازی ها و شلیک ها را چگونه می خواهند خاتمه داده و شرایط عادی را به کشور بازگردانند؟ خود این رفتارها مسبب التهاب و تشویق خشونت در جامعه است. از پیش از اعتراضات اخیر با بازداشت های بیهوده هنرمندان و فعالان سیاسی، سخنان تحریک آمیز امام جمعه ها و فشارهای مذهبی و اجتماعی به مردم و بویژه زنان، فضا را برای اعتراضات فراهم کردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: