ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی ربیعی:

امروز که اعتراضات فروکش کرده

وقت اعلام اصلاحات اجتماعی  است

 
 
 

 

 

علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی، در یادداشتی با عنوان «فردا دیر است » در کانال تلگرامی خود از جمله نوشت:

بر اساس تجربه و مذاکراتی که با بسیاری از افراد دلسوز و  معتقد انجام داده‌ام، بهترین زمان برای تصمیم‌گیری و استراتژی جدید همین روزهاست.  در مورد اصلاحات در سیاست داخلی، تاکنون، برخی به غلط هرگونه اصلاح را به عنوان عقب‌نشینی قلمداد کرده‌اند. اکنون که منحنی اعتراضات خیابانی و فیزیکی افول کرده، بهترین و مناسب‌ترین زمان، برای دادن سیگنال‌های اصلاحی و حتی اعلام برخی سیاست‌های اجتماعی نوین است.

یکی از مدیران دفاع مقدس؛ در زمان جنگ می‌گفت: «هرگاه صحبت از پذیرش قطعنامه و آتش‌بس به میان می‌آمد، ما در دو حالت قرار داشتیم: وقتی در یک عملیات ناموفق بودیم، عده‌ای می گفتند در شکست و نقطه ضعف وقت آتش‌بس نیست؛ تا به پیروزی جدید می‌رسیدیم باز هم، همان عده می‌گفتند در زمان پیروزی وقت قبول آتش‌بس و صلح  نیست»

تصور نکنند چون اعتراضات فروکش کرده نیازی به اصلاحات نیست. شواهد علمی نشان می‌دهد چنانچه علل و  ذهنیت اعتراض باقی بماند با مسئله حل نشده و پنهان مانده مواجه خواهیم شد.

تغییرخواهی جامعه در پای صندوق‌های رای باایجاد زمینه امکان حضور سلائق مختلف و کوچاندن اعتراضات از خیابان به صندوق‌های رای، ایجاد فضای جدید رسانه‌ای و امکان دادن به شنیده شدن همه صداها درداخل و بازگرداندن مرجعیت رسانه ای به داخل، سیاست‌های اجتماعی متناسب با روح جمعی جامعه و باز کردن انسدادهای  اجتماعی و اصلاح سیاست‌گذاری‌های  اجتماعی- فرهنگی می‌تواند راهگشا باشد. معتقدم اصلاحات راه بی‌بدیل و ضروری برای ایران امروز است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: