ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
  عنوان اول پیک نت ۱۹ دیماه
قدرت نظامی و اتمی ایران
بدون حمایت مردم کامل نیست
 
 
 

 

 انگلستان در تلاش است تا یک کنفرانس از وزرای دادگستری کشورهای همسو با ناتو در لندن تشکیل دهد تا باصطلاح جنایات جنگی در اوکراین را بررسی کند که قطعاً جنایات دولت کیف مورد نظر نیست، بلکه هدف روسیه است. در آن 8 سالی که دولت اوکراین 14 هزار نفر را در شرق این کشور کشت و یک نسل کشی بی سر و صدا بود از این نوع کنفرانس ها خبری نبود! هدفی که لندن دنبال می کند کاملاً مشخص است و دلیل آن نیز مشخص. اوضاع در اوکراین به نفع ناتو نیست و انگلستان که طراح تبدیل اوکراین به تخته پرش برای جنگ –حتی اتمی- با روسیه بود، این روزها در داخل خود کشور گرفتار بحران اقتصادی و گرانی و نارضائی مردم و تظاهرات پیاپی است. درست شبیه وضعی که فرانسه و آلمان دارند. بنابراین، یا باید شرایط روسیه برای مذاکره و صلح را بپذیرند که در اینصورت قبول شکست ناتو و فرو ریزی اعتبار نظامی آن در کشورهای عضو است و یا باید یک جنجال حقوق بشری در جهان برپا کند که هدف از آن گمراه کردن افکار عمومی است. بسیج نظامی که ناتو بلافاصله پس از ورود ارتش روسیه به شرق اوکراین از خود نشان داد، آشکار ساخت که از سال 2014 به اینسو با تبلیغ اندیشه های نازیسم در اوکراین، این کشور را آماده حمله نظامی به روسیه کرده بودند و خود پشت این حمله قرار داشتند. این نقشه، دقیقاً شباهت بسیار داشت با شکل گیری نازیسم در جنوب آلمان و سپس سراسر آلمان با روش های فاشیستی و سپس حمله به اتحاد شوروی. این نقشه با پیشدستی روسیه برای ورود به اوکراین خنثی شد و به همین دلیل امریکا و متحدان اروپائی آن چنین واکنش تحریمی و نظامی را از خود نشان دادند به این امید که روسیه از درون فرو بپاشد و سپس به آن حمله کرده و روسیه را به چند جمهوری دست نشانده خود تقسیم و منابع آن را غارت کنند. تمام ظواهر نشان میدهد که روسیه از سالها پیش از این نقشه آگاه بوده و به همین دلیل ارتش خود را با مدرن ترین سلاح نظامی بازسازی کرد، چنان که اکنون ناتو با تمام توان نظامی خود قادر به مقابله با آن نیست. اکنون دیگر اوکراین مطرح نیست، بلکه حذف دلار بعنوان پول واحد جهانی و همچنین خاتمه بخشیدن به آقائی امریکا در جهان مطرح است و وحشت امریکا و متحدان نزدیک آن کشور از پیروزی روسیه در اوکراین و شکست ناتو همین است. با کمال تاسف اکثریت ایرانی ها بدلیل خشم و نفرتی که از سیاست های داخلی جمهوری اسلامی دارند و همچنین زیر فشار رسانه های داخلی که همسوئی کامل به تبلیغات امریکا و غرب در روسیه ستیزی دارند، حاضر به قبول استدلال های بالا نیستند و به آن باور ندارند و بزرگترین ضربه ای که حکومت با سالها شعار و دروغگوئی به افکار عمومی زده همین است.
اسکات ریتر کارشناس آمریکایی و بازرس سابق سازمان ملل در بخش سلاح‌های کشتار جمعی می گوید:
ما کشوری برپایه سرمایه‌داری هستیم که از چرخه جنگ، پول به دست می‌آوریم و این جنگ‌ها را توجیهی برای موجودیت خود می‌دانیم. ما پشت سر هم در جنگ هستیم و آمریکا در زمان صلح در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد. صلح، برای سیستم آمریکا سم است!
آیا نفرت مردم از اقدامات و رفتارهای جمهوری
اسلامی  در داخل کشور، اجازه درک این تحلیل ها را تا پیش از تحقق هدف امریکا برای تحمیل یک جنگ به ایران و آواره ساختن میلیونها ایرانی به سبک آواره های لیبی و سوریه و افغانستان و عراق در سراسر جهان میدهد؟ صحبت از مهاجرت نیست، صحبت از آوارگی بر اثر جنگ زدگی است. وقتی ما می گوئیم از قدرت نظامی و اتمی ایران برای جلوگیری از این فاجعه باید دفاع کرد و خطاب به حکومت نیز می گوییم که قدرت نظامی به تنهائی برای حفظ استقلال کشور کافی نیست و باید حمایت مردم را نیز داشت و آن را پشتوانه قدرت نظامی و اتمی کرد، از چنین آینده ای بیم داریم. وقتی از اتحاد با روسیه و چین دفاع می کنیم برای ایجاد یک قدرت بازدارنده جهانی برای جلوگیری از تبدیل ایران به یک ویرانه است. امکان بازتاب این نگرانی و این تحلیل ما در داخل کشور محدود است، زیرا راههای ارتباط ما را با فیلترینگ بسته اند و رسانه های داخل کشور هم اساساً دارای این تحلیل و این نگرانی نیستند و حکومت نیز به بیراهه خود و جدائی عمیق تر از مردم پیش می رود. پافشاری بر ایجاد تغییرات در سیاست های حکومتی، برخاسته از این شرایط است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: