ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقاله مشترک دو وزیر خارجه اسبق امریکا

بازگشت 4 منطقه اوکراین

که به روسیه پیوسته ممکن نیست

 
 
 
 
 

 

کاندولیزا رایس وزیر خارج اسبق امریکا  و رابرت گیتس وزیر دفاع اسبق امریکا یادداشتی مشترکی در واشنگتن پست منتشر کرده اند که در آن تلویحا به پیروزی روسیه در جنگی که در اوکراین جریان دارد اعتراف کرده اند. در بخشی از این یادداشت آمده است:

هر دوی ما بارها با پوتین روبرو شده و متقاعد شده‌ایم که او معتقد است زمان به نفع اوست: او می‌تواند اوکراینی‌ها و ایالات متحده را فلج کند. اتحاد اروپا و حمایت از اوکراین در نهایت مورد فرسایش و شکستگی قرار خواهد گرفت. مطمئناً با ادامه جنگ، اقتصاد و مردم روسیه آسیب خواهند دید، اما روس ها بسیار بدتر از این را تحمل کرده‌اند.

برای پوتین، شکست یک گزینه نیست. او نمی‌تواند چهار استان شرقی را که بخشی از روسیه اعلام کرده به اوکراین برگرداند. او باید کنترل مواضع روسیه را در شرق و جنوب اوکراین حفظ کند تا نقاط پرش در آینده برای حملات مجدد برای تصرف بقیه سواحل دریای سیاه اوکراین، کنترل کل منطقه دونباس و سپس حرکت به سمت غرب فراهم شود. روی پوتین باید حساب کرد او برای رسیدن به هدف خود صبور است.

اقتصاد اوکراین در حال نابودی است، میلیون‌ها نفر از مردم آن فرار کرده‌اند، زیرساخت‌های آن در حال نابودی است، بسیاری از ثروت های معدنی، ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی قابل‌توجه آن در حال نابودی است. میدان تحت کنترل روسیه است. توانمندی نظامی و اقتصاد اوکراین اکنون تقریباً بطور کامل به کمک غرب - به ویژه ایالات متحده - وابسته است. فشارهای غرب به اوکراین برای مذاکره درباره آتش‌بس با گذشت ماه‌ها از بن‌بست نظامی افزایش خواهد یافت. در شرایط کنونی، هرگونه آتش‌بس از طریق مذاکره، نیروهای روسیه را در موقعیتی قوی برای تهاجم های آینده قرار می‌دهد. تنها راه اجتناب از چنین سناریویی اینست که ایالات متحده و متحدانش فوراً تدارکات و توانمندی‌های نظامی بیشتری ارائه دهند. کنگره پول کافی برای چنین تقویتی فراهم کرده است. آنچه در حال حاضر مورد نیاز است، تصمیمات ایالات متحده و متحدانش برای ارائه تجهیزات نظامی اضافی مورد نیاز اوکراینی‌ها – مهمتر از همه، زره پوش متحرک است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: