ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هرچه داشتند برای اوکراین فرستادند

اوضاع فاجعه بار ارتش انگلیس

کم کم از پرده بیرون می افتد!

 
 
 
 
 

 

ریا نووستی- روز نامه تایمز لندن روز 10 ژانویه نوشت: ارتش بریتانیا در عین ارسال تسلیحات برای زلنسکی (و اعلام حمایت های پیاپی از اوکراین)، شرایط بسیار دشواری دارد. قدرت ارتش رو به افول است و حقیقت وحشتناکی را باید در باره وضعیت آن فاش کرد.
مکس هستینگز، ستون نویس روزنامه تایمز می نویسد اصرار برای کمک نظامی به اوکراین منجر به تمام شدن ذخایر تسلیحاتی وزارت دفاع شده است. اخیراً نیروهای مسلح کشور در شرایطی به رژیم کیف کمک می کند که با وجود کمک 24 میلیارد پوندی دولت به بودجه دفاعی، دچار بحران شده است.
کاهش پرسنل ارتش که اخیراً از 82 به 73 هزار نفر رسیده بود، باید با نیروی 30 هزار نفری نیروهای ذخیره جبران می شد، اما به زیر پرچم آوردن نیروی جدید در پرده‌ ای از ابهام است. چرا که روحیه نیروهای ذخیره و اعتبار فنی و آمادگی این نیروها بسیار پایین است و جای نگرانی دارد.
هاستینگز، یکی دیگر از عواملی را که از عدم ثبات نیروهای مسلح بریتانیا می شمارد، سیستم تدارکاتی است.
وی در پایان افزود، همه خریدها با الزامات سیاسی بریتانیا مشکل دارند. زیرا سه شرکت بزرگ ملی، رولز رویس، BAE و Babcock - توانایی تحویل کافی و به‌ موقع را ندارند.
در آستانه سال نو، رسانه های انگلیسی گزارش دادند که دولت «ریشی سوناک» در حال بررسی ارسال تانک های چلنجر 2 برای رژیم کیف است، اما هنوز تصمیم خاصی در این مورد گرفته نشده است.
در پس زمینه عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس که در 24 فوریه سال گذشته آغاز شد، کشورهای غربی به پمپاژ سلاح به اوکراین و کمک اطلاعاتی ادامه می دهند. مسکو بارها اعلام کرده است که تامین تجهیزات نظامی به کیف، تنها درگیری را طولانی می کند .

 

https://ria.ru/20230110/armiya-1843859141.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: