ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حجت الاسلام رهامی:

بهتر است رهبری اعلام عفو کرده

و معترضان و سیاسیون آزاد شوند

 
 
 

 

 

حجت الاسلام رهامی با دفاع از دانشجویان در جریان حمله به کوی دانشگاه در سال 78 تبدیل به چهره ای شناخته شده شد. در دوران پر خبر و پرحادثه که محمد خاتمی نیز تحت فشار و تخریب برای فلج کردن دولتش بود، رهامی نیز زیر بار انواع فشارها قرارگرفت اما عقب نشینی نکرد و تا پایان پای دفاع از دانشجویان ایستاد. او اکنون نیز در باره  اعتراضات اخیر می گوید:

«قصد این افراد مقابله با نظام و یا ایجاد رعب و وحشت عمومی نبود، بلکه قصد آنها رساندن صدای اعتراض خود به مسئولان بود. بنابراین نباید این رفتارها را از حدود اعتراض خارج کرده و با آنها مانند دشمنان کشور برخورد کنیم. با در نظر گرفتن شرایط بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی رعایت مصالح کشور، به نظرم رهبری در حدودی که قانون اساسی اختیار داده است، یهتر است اعلان عفو عمومی نسبت به محکومان سیاسی و دستگیرشدگان جریانات چند ماه اخیر کرده و تمامی این افراد را مشمول عفو کنند.

محسن رهامی (زادهٔ ۱۳۳۲ در قیدار) نماینده شهرستان خدابنده در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی بود. به زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط است و مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۳۶۹ در رشته‌ی حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کر. وی از سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۰ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود. رهامی نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شد اما  شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: