ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

راهیپمائی سالانه به یاد

روزا لوکزامبورگ و کارل لیبکنشت

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه- نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

هر ساله در ماه ژانویه بمناسبت کشته شدن روزا لوکزامبورگ و کارل لیبکنشت، رهبران حزب کمونیست آلمان که قربانیان فاشیسم نوپای آلمان که بعدها پشت هیتلر جمع شدند، در شهر برلین راهپیمایی صلح برگزار می شود. فراخوان ها جهت برگزاری این مراسم، عمدتا از طرف احزاب کمونیست و کارگری و چپ اروپا اعلام می‌شود. این راهپیمایی از زمان جمهوری دموکرانیک آلمان به صورت سنتی انجام می‌شود و صلح طلبان از سراسر اروپا در این مراسم شرکت کرده و بر مزار و مجسمه یاد بود کشته شده ها گل گذاشته می شود.

در همین رابطه، روزنامه "کامر سانت" روسیه طی گزارشی نوشت:

روز 15 ژانویه هزاران نفر در تظاهرات سالانه در مرکز برلین شرکت کردند که به یاد و خاطره نظریه پردازان مارکسیست، کارل لیبکنشت و روزا لوکزامبورگ اختصاص داشت. حامیان جنبش‌های سیاسی چپ شعارهای ضد غربی می دادند و پرچم‌های جمهوری دموکراتیک آلمان، فلسطین و احزاب کمونیست و چپ  جهان را در دست داشتند.

از جمله شعارهای شرکت کنندگان در این راهپیمایی: «دفاع از جمهوری مالی، دونباس، غزه، با غرب مقابله کنید، از هاناو تا غزه، ادامه انتفاضه و… فقط زمانی که توده ها سلاح به دست بگیرند می توان سوسیالیسم را برقرار کرد و ساخت».

تظاهرکنندگان همچنین بنرهایی با شعارهای طرفداری از کمونیسم و ضد غربی حمل می کردند. روی یکی از پوسترهای تبلیغاتی نوشته شده بود، «لوکزامبورگ، لیبکنشت، لنین. هیچ وقت فراموش نخواهید شد، برخیز و مقاومت کن تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم یک پرچم دو تکه ای حمل می کردند که در یک طرف آن پرچم های اتحاد جماهیر شوروی و طرف دیگر پرچم جمهوری های مردمی دنباس روی یک دسته قرار گرفته بود.

شرکت کنندگان طرفدار دونباس، در این راهپیمایی پوسترهایی نیز در دست داشتند که سیاست های ناتو را محکوم می کرد و خواستار «کوتاه شدن دست ها از روسیه» و مسئولیت آنچه در اوکراین اتفاق می افتد را به عهده ایالات متحده می گذاشتند...

در این روز حضور تظاهرکنندگان حامیان استالین، مارکس، لنین، مائو و دیگر های چهره های کمونیستی و چپ به طور منظم در راهپیمایی مشاهده می شود.

در آلمان یک حزب مارکسیست- لنینیست (حزب کمونیست آلمان) وجود دارد که در مجلس بوندستاگ نماینده ای ندارد. در این کشور، ممنوعیت قانونی برای فعالیت احزاب نیست اما مخالفت با جنگ در اوکراین و نمایش نمادهای مرتبط با ارتش روسیه غیر قانونی و قابل پیگرد است.

یادآوری می‌شود که راهپیمایی صلح که روز یکشنبه گذشته در برلین برگزار گردید بمراتب از سال‌های قبل فزون تر بود و حدس زده می‌شد تا 100 هزار نفر در آن شرکت داشتند.

 

https://www.rline.tv/news/2023-01-16-v-berline-proshel-kommunisticheskiy-miting-s-flagami-gdr-dnr-i-lozungom-za-donbass-rasplyushchite-za/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: