ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ دی ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۸ دیماه

رسانه های دلار زده ایران

علیه منافع ملی عمل می کنند 
 
 

 

 

هفته گذشته "یورو استات" اعلام کرد «مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ با رشد ۲۲ درصدی به ۴.۷۱۵ میلیارد یورو رسیده و تجارت آلمان با ایران در این مدت رشد ۱۲ درصدی داشته است.»

با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به تبعیت از آمریکا از ما نفت نمی خرند معنای این رشد در واقع افزایش واردات ایران از اتحادیه اروپا به حساب نفتی است که ایران به چین و برخی کشورهای دیگر  صادر می کند. این رشد همزمان بوده با ممانعت کامل از پیشنهادهای سرمایه گذاری های چین در ایران که در نوع خود نشان از عمق وابستگی اقتصادی ایران به غرب دارد.

بازتاب سیاست خارجی ایران و رسانه های غالب به این شکل است که کشورهایی که بیش از همه به ایران ناسزا بگویند و خط و نشان بکشند و تهدید کنند می توانند بیشتر منتظر نوازش رسانه های ایران   باشند و مقامات ایران روابط تجاری و اقتصادی با آن کشور را بیشتر کنند. در همین دوران اخیر که کشورهای اروپایی ایران را به قطع روابط تهدید کردند، با مخالفان حکومت دیدار کردند، در پارلمان ها و نهادهای سیاسی خود دولت ایران را محکوم کردند و ... دولت ایران بیشتر دنبال دادن امتیاز و ایجاد روابط با آنها رفت و آنها نیز فهمیدند که در ایران منافع ملی نیست که تصمیم می گیرد، بلکه منافع سرمایه داری تجاری و مافیاهاست که سودشان در ارتباط با غرب و خروج سرمایه ها به طرف آنهاست.

سرمایه داری تجاری ایرانی و کسانی که منافعشان در جلوگیری از سرمایه گذاری در زیرساخت های ملی و خروج سرمایه و ارز از کشور است و رسانه های آنها آنقدر در برابر سرمایه گذاری چین در ایران مقاومت کردند که سرانجام آن کشور به فکر استفاده از راه های عربستان و کشورهای جنوبی خلیج فارس افتاد.

نقطه مقابل این وضع آن است که اگر یک کشور غیرغربی یا کشوری که کمترین زاویه را با آمریکا دارد سخنی بگوید فوراً رسانه های سرمایه داری تجاری آن را علیه ایران تفسیر می کنند. مثلا روزنامه دنیای اقتصاد سخنان رییس جمهور ونزوئلا از دعوت روسیه و چین برای شرکت در جبهه ای در آمریکا لاتین را به معنای دور زدن ایران توسط ونزوئلا تفسیر کردند! البته اگر اسم از ایران می برد می گفتند که ونزوئلا می خواهد ایران را به مدار ماجراجویی در قاره آمریکا بکشاند.

از نظر این رسانه ها، اگر بایدن بگوید که دنیا وصله شلوار جین امریکاست، یا رئیس سیاست خارجی اروپا، جهان را به جنگل علف های هرز و اروپا را به باغ گل تشبیه کند، اگر ما را تحریم کنند و رسماً بگویند می خواهیم ایران را خفه کنیم هیچ اشکالی ندارد ولی به روابط ایران با هر کشوری که از چارچوب وابستگی به آمریکا خارج شده و یا می خواهد خارج شود باید حمله شود تا ایران نتواند از چارچوب وابستگی به دلار خارج شود. ماهیت دلار زده رسانه های ایران در جهت ایجاد، حفظ و تدوام این وضع است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: