ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با حضور روسای جمهور کوبا و روسیه

پرده برداری از

مجسمه فیدل کاسترو در مسکو

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

"میگل دیاز کانل"، رئیس جمهور کوبا به روسیه سفر کرده و  روز سه شنبه 22 نوامبر از مجسمه فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا، با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر مسکو رونمایی شد.

در این مراسم پوتین، در سخنرانی خود اظهار داشت، کاسترو یک دولتمرد و شخصیت سیاسی برجسته و بنیانگذار دولت مدرن کوبا بود. فیدل کاسترو، تمام زندگی خود را وقف مبارزه پی گیرانه برای پیروزی ایده های متعالی بشری، صلح،  برای آزادی مردم تحت ستم، برای زندگی شایسته مردم عادی و برابری اجتماعی کرد. او به درستی یکی از درخشان ترین افراد انسانی به حساب می آید. ضمن اینکه بیشتر یکی از رهبران کاریزماتیک قرن توفانی و دراماتیک بیستم بود.

دیاز کانل، با سپاسگزاری از مردم روسیه و مجسمه سازان برای ساخت و ایجاد این بنای یادبود قدردانی کرد و اظهار داشت، شخصیت فرمانده کل قوا- کاسترو- با دوستی بیش از 60 سال بین ملت ها و دولت های ما پیوند نزدیک بر قرار کرد. فیدل، به خوبی از ماهیت روابط برادری که کشورهای ما را متحد می کند درک عمیق داشت.

بنای یاد بود برنزی فیدل، با ارتفاع سه متر در مسکو توسط مجسمه ساز الکسی چباننکو و معمار آندری بلی، ساخته شده است. کار ساخت مجسمه حدود شش ماه به طول انجامید.

فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا است. او از سال 1959 تا 2008 رئیس شورای وزیران کوبا بود. این سیاستمدار در سال 2016 درگذشت.

یاد آوری می‌شود، وزارت دفاع روسیه پیشنهاد ساخت بنای یادبود فیدل کاسترو را در مسکو داده بود.
میگل دیاز-کانل برمودز، از 19 نوامبر، برای یک دیدار رسمی در مسکو به سر می برد. او و پوتین، در ارتباط با وضعیت و چشم انداز توسعه مشارکت راهبردی روسیه و کوبا مذاکره دارند و در باره موضوعات کلیدی در دستور کار بین المللی تبادل نظر خواهند کرد.

همچنین، روز 21 نوامبر رئیس جمهور کوبا با رهبران حزب کمونیست روسیه در دفتر این حزب ملاقات و مذاکره کرد.

 

https://ria.ru/20221122/pamyatnik-1833395875.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: