ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سایت خبری- تفسیری "استاشکو":

ایران به بزرگترین تولید کننده

پهپادهای کارآمد تبدیل شده است

 
 
 

 

 

برنامه خبری- تفسیری "استاشکو" که روی شبکه یوتیوب از مسکو پخش می شود و هر بار که یوتیوب آنرا می بنند، با نامی دیگر فعال می شود، گزارش زیر را منتشر کرده است:

ایران پهپاد جدید شاهد-133 خود را به نمایش گذاشت. این پهپاد بر اساس یک کپی کامل از پهپاد شناسایی اسرائیلی هرمس-200/180 که چند سال پیش بر فراز شهر نطنز سرنگون شد ساخته شده است.

مهندسان ایرانی تغییراتی را در پهپاد اسرائیلی داده اند، از جمله افزودن یک پایانه دوگانه که امکان  ظرفیت حمله و امکان حمل دو بمب هدایت شونده با برد بالا تا 6 کیلومتر را به این پهپاد داده است.

شاهد-133 بُردی معادل 1500 کیلومتر دارد و 12 ساعت پرواز می کند. این پهپاد توسط یک منجنیق پرتاب می شود که می تواند بر روی خودروهای جاده ای هم نصب شود.

مجموعه صنایع نظامی ایران به طور مرتب آخرین نمونه های خود از انواع پهپادها را ارائه می کند. همه آنها به مرحله تولید انبوه نمی رسند، اما بخش قابل توجهی به بهره برداری می رسد.

روش "سرنگونی - مطالعه - ایجاد مشابه" ایران کارایی خود را ثابت کرده است و ایران را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پهپاد در سراسر جهان تبدیل کرده است.

 در طول عملیات نظامی در اوکراین، مشخص شد که صدها پهپاد ارزان قیمت و کم پرواز بسیار مؤثرتر از چند پهپاد گران قیمت یا موشک کروز هستند.

 با توجه به نقش فزاینده فناوری بدون سرنشین در جنگ های مدرن، روسیه حداقل باید از روش ایرانی ها بهره گیری کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: