ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه هیچ کمکی برای

تولید بمب اتمی به ایران نمی کند!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

 
 
 
 
 

 

 به گزارش خبر گزاری ریانووستی، ولادیمیر یرماکوف، مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه، روز اول دسامبر اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر تمایل ایران به تولید سلاح هسته ای وجود ندارد و روسیه نیز برای دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی کمکی نمی کند.
به گفته این دیپلمات، ایران یکی از طرف های وظیفه شناس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) بوده و هست. ایران از سال 2015 تا به حال به تمام سئولات و بازرسی های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخگو بوده و انعطاف نشان داده است.

در عین حال، وی ابراز تردید کرد که تهران قصد دارد در مورد مشارکت خود در NPT تجدید نظر کند.
همچنین نماینده وزارت امور خارجه روسیه گفت، چنین گمانه‌ زنی‌هایی از طرف کشورهایی منتشر می‌شود که یا خودشان سلاح‌های هسته‌ای دارند و یا به اراده خود سلاح‌های هسته‌ ای خارجی را در خاک خود نگهداری می‌کنند (اشاره به آلمان) در حالی که یک کشور غیرهسته‌ ای آن است که به معنای واقعی انتظامات و قوانینNPT را پذیرفته باشد.

یرماکوف خاطرنشان کرد، کشورهای غربی با داشتن سوء نیت و با وادار کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت تصویب قطعنامه‌ ای ضد ایرانی، سعی در تحریک علیه ایران را دارند.
این
دیپلمات افزود، روسیه و ایران در حال انجام همکاری های شفاف در زمینه انرژی هسته ای هستند که در آن هیچ چیز برای آژانس بین المللی انرژی اتمی پنهان نیست - به ویژه اینکه این سازمان بین المللی هیچ ادعایی نسبت به مسکو و تهران ندارد.
ایران
غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد را در تاسیسات هسته ای فردو، با استفاده از آبشاری از سانتریفیوژهای IR-6 آغاز کرده است. به گزارش تاس، این خبر در 23 نوامبر توسط خبرگزاری دولتی ایسنا به نقل از سازمان انرژی اتمی ایران گزارش شده است.

 

https://www.rline.tv/news/2022-12-01-mid-rf-net-nikakikh-dokazatelstv-chto-iran-khochet-zanyatsya-razrabotkoy-yadernogo-oruzhiya/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: