ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لهستان خود را آماده

اشغال بخشی از اوکراین می کند

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

خبرگزاری ریانووستی، از قول "ناریشکین" رئیس اطلاعات خارجی روسیه می نویسد، لهستان، برنامه دارد تا مناطق ایوانو- فرانکیفسک- لویو و بیشتر مناطق ترنوپیل، در غرب اوکراین را از این کشور جدا کرده و به خاک خود ضمیمه کند.

ناریشکین، تصریح کرد که آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، به مقامات مربوطه کشور خود دستور داده است تا به سرعت یک توجیه رسمی تاریخی برای ادعاهای تصرف اوکراین غربی آماده کنند. در عین حال، ورشو، تلاش دارد تا یک همه پرسی را در این مناطق برگزار کرده تا از مشروعیت بخشیدن به تملک درآوردن این منطقه اطمینان حاصل کند.

 ورشو، به دلیل ترس از اینکه اعضای ارشد ناتو، در زمستان تلاش کنند با مسکو وارد مذاکره شوند، قصد دارد آن‌ها را در مقابل یک عمل انجام شده قرار دهد. ضمن اینکه فکر می کند منافع لهستانی دراین توافق احتمالی در نظر گرفته نخواهد شد. علاوه بر این، لهستان معتقد است که مستحق غرامت سخاوتمندانه برای کمک نظامی به کیف، ارائه سرپناه برای پناهندگان و همچنین حادثه اخیر سقوط موشک در لهستان هستند که بنا بر توصیه مقامات اروپایی و آمریکایی موضوع موشک، باید نا دیده گرفته شود.

با این وجود، رئیس اطلاعات خارجی روسیه، درباره تلاش برای الحاق سرزمین های اوکراین هشدار داد. وی خاطرنشان کرد که تاریخ مملو از نمونه‌های تلخ درگیری‌های ملی‌گرایان لهستانی و اوکراینی است و از آنها خواست که در چنگال «تله حوادث» گرفتار نشوند. ضمن اینکه چنانچه نیروهای نظامی لهستان در مناطقی از اوکراین مستقر شوند چه بسا که درگیری مستقیم با ارتش روسیه پیدا کنند.

 

یادآوری مترجم: در سال 1921، ارتش لهستان به کمک و فرماندهی نظامیان بریتانیایی، بخش‌هایی از مناطق غربی اوکراین و بلاروس را به اشغال خود در آوردند. در این جنگ بیش از صد هزار نفر از ارتش نوپای سرخ اتحاد شوروی کشته و صدها هزار نفر نظامی و غیر نظامی به اسارت گرفته شدند که در تاریخ به عنوان نسل کشی اوکراینی ها و بلاروس ها توسط ارتش های لهستان و بریتانیا، به ثبت رسیده است. سر انجام در جنگ دوم جهانی این مناطق توسط ارتش سرخ باز پس گرفته شد و مرزهای به صورت امروزی مشخص شدند. در جنگ دوم جهانی، فاشیست های اوکراینی ( باندرا) با همکاری ارتش هیتلر در برخی از مناطق لهستان و اوکراین، دست به قتل عام زدند.

 

https://www.rline.tv/news/2022-12-01-direktor-svr-naryshkin-polsha-forsiruet-podgotovku-k-anneksii-zapadnoy-ukrainy/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: