ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 13 آذر

دهکده جهانی گام به گام

تبدیل شد به میدان جنگ جهانی

ترجمه عسگر داوودی

 
 
 

 

 

پس از فروپاشی اتحاد شوروی، با اشاره به فضای مجازی اصطلاح "دهکده جهانی" ورد زبان تمام سیاسیون چپ و راست، مذهبی و مذهبی- سیاسی قرار گرفت. حالا در این دهکده جهانی چنان رویاروئی نظامی درگرفته که بیم آن میرود که به یک جنگ اتمی ختم شود. امریکا نمی خواهد سکان رهبری جهان و آقائی دلار را رها کند و چین و روسیه مصمم به خاتمه بخشیدن به این آقائی اند. کشورهای اتحادیه اروپا در این میان دست و پا می زنند. علیرغم دنباله روی اغلب دولت ها در اتحادیه از امریکا، در این اتحادیه هم شکاف و انشقاق آغاز شده و احزاب ناسیونالیست که با دنباله روی از سیاست های امریکا موافق نیستند بسرعت در کشورهای اروپائی در میان مردم برای خود جا باز کرده اند. حتی به دولت رسیده اند، مانند ایتالیا و تا حدودی در سوئد. در فرانسه نیز همینگونه است و ماری لوپن همچنان شانس رسیدن به دولت را دارد. در آلمان نیز حزب "آلترناتیو" در برابر احزاب شناخته شده این کشور قد علم کرده است. فعلاً فراکسیون کوچکی در مجلس این کشور دارد اما همگان بر این عقیده اند که اگر دهکده جهانی تبدیل به میدان جنگ شود، این حزب نیز پشت احزاب شناخته شده را به زمین خواهد رساند. رسانه های غرب نام این احزاب را گذاشته اند "احزاب بشدت راستگرا". اصطلاحی که یک حقه بازی است برای کلاه گذاشتن بر سر مردم. این ناسیونالیسم آن ناسیونالیسم هیتلری نیست.

نظرات “تینو کروپلا” رهبر حزب آلترناتیو برای آلمان و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس آلمان در یک گفتگوی تلویزیونی که شامگاه 29 نوامبر از کانال دوم تلویزیون دولتی آلمان پخش شد را بخوانید.

او در این میز گرد - 4 مهمان- که گرداننده آن یکی از معروف ترین مجریان تلویزیون آلمان بنام "مارکوس لانس" بود با صراحت از عملیات ویژه روسیه در اوکراین دفاع کرد و گفت: «هر واکنشی ضد واکنشی را به دنبال دارد». او با رد این اتهام که پوتین یک جنایتکار جنگی است (روش تبلیغاتی جدید رسانه ای که اخیراً علیه روسیه در غرب راه اندازی شده ) با صراحت گفت که این ادعا و کوشش برای رایج کردن چنین اظهاراتی در رسانه ها و جا اندازی آن در افکار عمومی علیه هر کس که باشد را قبول ندارم و پوتین را هم یک جنایتکار جنگی نمی شناسم. برای من او جنایتکار جنگی نیست، مجبور نیستم، ما مجبور نیستیم در این باره قضاوت کنیم. قبل از چنین اتهاماتی علیه پوتین، بهتر است به پرونده و اتهامات ثابت شده روسای جمهور آمریکا رسیدگی شود. روسای جمهور آمریکا را داریم که جنایتکار جنگی هستند. چرا تاکنون تکلیف دروغ های دولت جرج دبلیو بوش و تهاجم آمریکا به عراق، روشن نشده است.  تخریب زیر ساختهای اوکراین را من هم محکوم می کنم، اما مسئول بوجود آمدن این جنگ را باید در غرب جستجو کرد. علاوه بر این آمریکایی ها و انگلیسی ها، از اجرای پیمان صلحی که در ماه آوریل ارائه شده بود، جلوگیری کردند. تحویل اسلحه از طرف غرب به اوکراین، مشکلات جنگ اوکراین را تشدید خواهد کرد. اینکار ریختن “نفت بیشتر و بیشتر روی آتش” جنگ است.

https://youtu.be/FTzxZG6Rwmc


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: