ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار رئیس شورای اروپا  با شی جین پینگ

هزینه بحران آفرینی های امریکا

روی شانه مردم کشورهای اروپائی!

 
 
 

 

 

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین روز اول دسامبر با شارل میشل رئیس شورای اروپا در تالار بزرگ خلق در پکن دیدار و گفتگو کرد. شارل میشل پس از بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین به نمایندگی از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا راهی چین شد تا حسن نیت اتحادیه اروپا برای توسعه روابط با چین را اعلام کند.

رئیس جمهور چین در این دیدار گفت: با وجود تفاوت های تاریخی، فرهنگی و ایدئولوژیک، طبیعی است که چین و اروپا در برخی مسائل نظرات متفاوتی داشته باشند، اما بین دو طرف هیچ اختلاف راهبردی و درگیری وجود ندارد و برای رفع اختلافات غیر راهبردی باید به نگرانی ها و منافع محوری یکدیگر احترام بگذاریم و به روش سازنده رایزنی و مشورت ادامه دهیم. چین هرگز بدنبال توسعه طلبی نخواهد بود. این تعهد سیاسی جدی حزب کمونیست چین و منعکس کننده اراده بیش از یک و نیم میلیارد چینی است. مدرنیزاسیون به سبک چینی و یکپارچگی اروپا، انتخاب چین و اروپا با نگاه به آینده است.

بدنبال این دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری گفت:

 آمریکا بدنبال منافع خود است و هیچ توجهی به سایر کشورها حتی متحدان و شرکای خود ندارد و این نمونه دیگری از اولویت بندی آمریکایی‌ها و رویکرد سلطه‌جویانه این کشور است.

اخیراً چندین رهبر و مقامات اروپایی گفته‌اند که آمریکا نباید از قانون کاهش تورم علیه دوستان خود استفاده کند، زیرا می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر سرمایه‌گذاری‌های آتی در اروپا شود.  آمریکا اروپا را متحد مهمی می‌نامد اما شرایط را به نحوی تنظیم می‌کند که اروپا بهای بحران‌ها را بپردازد. از این قبیل نمونه ها کم نیست. به عنوان مثال، با سودجویی از بحران اوکراین، که  اروپا را برده است زیر بار تورم سنگین و اقزایش قیمت ها.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: