ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار با چهره های اصلاح طلب و اصولگرا

رایزنی های شمخانی

برای یافتن راه حل بحران

 
 
 
 
 

 

خبرگزاری تسنیم از دیدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با برخی چهره های سیاسی جهت بررسی بحران کشور خبر داد و نوشت:

در این دیدار منوچهر متکی، مرتضی نبوی، محمدرضا باهنر، انسیه خزعلی، زهره الهیان، بهزاد نبوی، غلامحسین کرباسچی، حسین مرعشی، عباس عبدی، معصومه ابتکار و برخی چهره‌های سیاسی دیگر حضور داشتند. پس از تبادل نظر درباره مسائل جاری کشور، بنا شد که این جلسات در آینده نیز تداوم داشته باشد.

آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در ارتباط با دیدار مورد اشاره نوشت:

اگر قرار باشد گفتگو به حل منازعه ختم شود، علی القاعده باید مشروط و منوط به پذیرش عقلانیت استراتژیک باشد. نباید تجربه گفتگوهای بعد از اعتراضات آبان ۹۸ را از نظر دور داشت که اگر نتیجه داشت حاکمیت به سمت یکدست سازی کامل به پیش نمی رفت. اگر انتخابات از معنا و مفهوم تهی نشده بود و جامعه مدنی می توانست به نقش واسط خود قدرتمند عمل کند، امروز اعتراضات به خیابان کشیده نمی شد و مطالبات از مسیری به مراتب کم هزینه تر به نتیجه می رسید. در همین یک فقره پوشش زنان و گشت های ارشاد، سالهاست هشدار داده شد و پیشنهاد دادیم که کافی است گشت ارشاد جمع شود تا مقاومت مدنی در این سطح در برابر این اجبار گسترش پیدا نکند.

حاکمیت باید با مردم گفتگو کند، خطاها را بپذیرد، بلند گوهایی که نفرت می پراکنند و مردم را عصبانی می کنند کنترل شود. مثل برخی ائمه جمعه، تیترهای روزنامه کیهان . باید اینستاگرام، واتش‌‍اپ، توئیتر و تلگرام و فیسبوک و کلاب هاووس رفع فیلتر شود. وزرای علوم، ارشاد، آموزش و پرورش و ارتباطات باید متناسب به خواست جامعه تغییرکنند. ترکیب شورای نگهبان باید تغییر کند. زندانیان سیاسی و معترضان باید آزاد و صدور احکام اعدام را متوقف شود. این حجم از اخبار احضار و بازداشت و اخباری که از برخی از زندان ها مانند زندان قرچک می رسد، خودش برانگیزاننده خشم بیشتر مردم است. لباس شخصی ها که برخی خود عامل به خشونت کشیده شدن اعتراضات هستند باید جمع شوند.

مقدمات انتخابات ازاد و سالم و رقابتی برای انتخابات ۱۴۰۲ فراهم شود.

برای حل مسئله تحریم ها و نجات اقتصاد کشور مشکلات و چالش های با امریکا و غرب حل شود وسیاستگذاری ها برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور اصلاح شود.

باید قانون اساسی مبتنی بر حقوق ملت و کاهش عواملی که این حقوق را تضعیف می کند، اصلاح شود.

پیشنهاد تشکیل مجلس مؤسسان می تواند در این شرایط راهگشا باشد.

این اقدامات باید مرحله به مرحله طی شود اگر اراده ای نه برای جمع شدن که برای حل مسئله وجود داشته باشد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: