ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 15 آذر

از خارج چه میخواهند بکنند

و در داخل چه باید کرد؟ 
 
 

 

 

 

هنوز هستند افرادی از میان فعالان سیاسی ایران در داخل کشور که باور ندارند هدف مشوقان اعتراضات خشونت آمیز، توصیه کنندگان استفاده از کوکتل مولوتف و بتدریج توصیه به ترور از یکسو و آنها که در حکومت هنوز می خواهند بر طبل گذشته بکوبند و در گذشته درجا می زنند تکه تکه کردن ایران است. اگر نبود نارضائی انباشه شده مردم ایران از حکومت، اگر نبود تبعیض و تقسیم مردم به خودی و غیر خودی، فشار علیه اقلیت های دینی و قومی، اگر نبود غارت کشور از سوی مافیاهای وابسته به حکومت، اگر نبود فشارهای مذهبی به زنان و جوانان، اگر نبود سرکوب کارگرانی که حقوق عقب افتاده خود را می خواهند و کشاورزانی که آب می خواهند و تضمین خرید محصولاتشان را، زمینه داخلی برای آن مشوقان خارجی فراهم نمی شد. آنها که همچنان بر روش گذشته حکومتی پافشاری می کنند در عمل با آن مشوقان خارجی همسوئی می کنند. نقش نفوذی ها در این میان نباید فراموش شود. این نفوذی ها در خارج نیستند بلکه در داخل کشور و در میان تصمیم گیران عمل می کنند. در میان همانهائی هستند که درست در گرماگرم مقاومت  علیه حجاب و وعده های امیدوار کننده برخی مقامات برای تجدید نظر در مقررات حجاب، به یکباره چند ده زن را بسیج کرده و تحصن علیه بی حجابی ترتیب می دهند. این نوع بازی ها تکراری است اما هنوز حکومت عزم قاطع علیه این نوع بازی ها از خود نشان نمیدهد.

تمام شواهد و مشاهدات نشان میدهد که امریکا و اروپا عزم قاطع برای یکسره کردن کار ایران را دارند. یعنی تقسیم آن به چند تکه و طبیعی است که در این مسیر جنگی داخلی و خانمانسوز را برای ایران تدارک دیده اند. ناباوری مردم نسبت به این هشدارها همان اندازه ترسناک است که فلج حکومت برای تجدید نظرهای اساسی علیه روش های گذشته، علیه سیستم اقتصادی، علیه تحمیل مقررات من درآوردی مذهبی و جان به لب رساندن مردم. بی اعتمادی وسیع اکثریت مردم نسبت به هر آنچه که حکومت می گوید و می کند، حاصل امروز و دیروز نیست، ذره ذره جمع شد و حالا تبدیل شده به دریا! رسانه های حکومتی و بویژه صدا و سیما را حکومت خود از اعتبار ساقط کرد و سکان را سپرد به رسانه های فارسی زبان خارج از کشور که حالا همگی آنها در یک ارکستر همآهنگ درجهت تحقق سیاست های امریکا  و اروپا علیه ایران و علیه تمامیت ارضی کشور عمل می کنند. از  تلویزیون های سه قلوی لندن گرفته تا رادیو فردا، رادیو دویچه وله، رادیو اسرائیل، ویس آف امریکا، رادیو فرانسه و هر بانگ فارسی که در امریکا و کشورهای اروپائی و با پول آنها بر می خیزد همه هماهنگ با هم سیاست تجزیه ایران را زیر عنوان حمایت از معترضان پیش می برند. همزمان، امریکا و اروپا بعنوان دنباله رو امریکا روی جدا کردن ایران از روسیه و چین، منزوی کردن ایران و گرفتن متحدان ایران از چنگ ایران، کاهش و فلج قدرت نظامی ایران، کشیدن دندان اتمی ایران و تنگ تر کردن بازهم بیشتر تحریم ها متمرکزند و همزمان با آن مقدمات دخالت مستقیم نظامی در ایران را تدارک می بینند. نمونه آن پل های متحرک روی رودخانه ارس در جریان رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری باکو با هدایت فرماندهان ناتوست که فیلم کوتاه آن را می بینید. جمهوری آذربایجان را پیش انداخته اند  تا مدعی آذربایجان جنوبی و شمالی شود و در گام بعدی خواهان وحدت دو آذربایجان! اسرائیل و امریکا در جمهوری آذربایجان سر نخ بسیاری از رویدادها را در دست دارند. فاجعه بار است در این روزها وقتی به مردم خطر جنگ داخلی و تجزیه ایران یادآوری می شود، ناباورانه می گویند: "اگر هم اینطور باشد به حال ما چه تاثیری دارد. حکومت خود پیشاپیش ایران را میان خودی ها و غیر خودی ها تقسیم کرده است!"

 

ظاهرا پرده ها تا هنگام وقوع حادثه از مقابل چشم مردم کنار نخواهد رفت، همچنان که بسیاری از حکومتیان هنوز باورشان نشده توپخانه تبلیغاتی از خارج کشور زمینه را برای فاجعه بزرگ فراهم می کنند و افکار عمومی بی اعتماد به حکومت را با خود برده و می برند!

ما با آن تحلیل کوتاه و هشدار گونه "راغفر" اقتصاد دان که در همین شماره پیک نت میخوانید بموجب مطالبی که از ابتدای اعتراضات اخیر و حتی از آغاز ورود ارتش روسیه به اوکراین برای در هم کوبیدن توطئه فاشیستی ناتو نوشته و منتشر کرده ایم، با وی همسوئی کامل داریم. چاره کار احضار و احکام با وثیقه نیست. نمایش های تلویزیونی نیست، ادامه دروغگوئی و چاپلوسی امام جمعه ها نیست، این روش های منسوخ شده پاسخگوی بحران امروز نیست. همچنان که کرنش کردن در برابر امریکا و تسلیم نظامی و اتمی شدن و از متحدان جهانی خود جدا شدن نیز چاره کارنیست. عقلای قوم باید جمع شوند و برای تجدید نظر در تمام سیاست ها و روش های گذشته تصمیم واحدی بگیرند و بر مبنای آن عمل کنند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: