ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با وعده دروغ به پوتین در مینسک

آلمان و فرانسه ۸ سال

اوکراین را آماده جنگ با روسیه کرده بودند!

 
 
 

 

 

"آنگلا مرکل" صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی "Die Zeit" که تقریباً مهم ترین روزنامه این کشور است، به واقعیتی اشاره کرده که در واقع ریشه جنگ اوکراین را باید در آن جستجو کرد و نقطه پایان بر آن خوش خیالی هائی گذاشت که هنوز نپذیرفته اند، روسیه دیر جنبید و باید زودتر از این سر فتنه را در اوکراین به سنگ می کوبید. کسانی که اخبار اوکراین را دنبال کرده اند می دانند که روسیه روی نشست مینسک (پایتخت جمهوری بلاروس) با حضور رهبران فرانسه، آلمان، روسیه و نمایندگان اوکراین حساب باز کرده بود. در آن نشست یک توافقنامه امضاء شد و آلمان و فرانسه متعهد به اجرای آن شدند. تاریخ این نشست و توافقنامه مربوط به سال ۲۰۱۴ و تلاش برای جلوگیری از بمباران منطقه دنباس که عمدتاً روس تبار هستند توسط ارتش اوکراین و هنگ نازلی "آزوف" بود.

حالا مرگل در مصاحبه با دی سایت درباره اجراء نشدن آن توافقنامه گفته است:

«آن توافقنامه تلاشی بود برای وقت خریدن برای اوکراین. همانطور که امروز مشاهده می کنید آنها از آن زمان برای قوی تر شدن استفاده کردند. اوکراین ۲۰۱۴/۲۰۱۵ اوکراین امروزی نیست. ما در سال ۲۰۱۵ شاهد جنگ در نزدیکی دبالتسوو بودیم، روسیه به راحتی می توانست در آن زمان پیروز شود، و من بسیار شک دارم که کشورهای ناتو در آن زمان قادر بودند به همان اندازه که امروز می توانند و انجام می دهند به اوکراین کمک کنند. همه ما (در آن نشست و توافق) می دانستیم که درگیری متوقف شده، منجمد شده، اما مشکل وجود دارد و حل نشده است. اما این دقیقاً همان چیزی است که وقت ارزشمندی را برای اوکراین به ارمغان آورد.»

به  این ترتیب و با این اعتراف صریح مشخص می شود که توافق مینسک تاکتیکی بود که به غرب اجازه داد اوکراین را علیه روسیه مسلح کند و آن را برای یک جنگ اجتناب ناپذیر تقویت کند.

مرکل در مصاحبه خود، مورد نشست مینسک از قول رئیس  جمهور سابق اوکراین "پوروشنکو" می گوید: «هدف ما این بود که ابتداء تهدید را متوقف کنیم یا حداقل جنگ را به تعویق بیندازیم - تضمین هشت ساله برای بازگرداندن رشد اقتصادی و ایجاد نیروهای مسلح قدرتمند.»

خانم شیرین تولائی که این مصاحبه را در فیسبوک خود منتشر کرده خود می نویسد:

می بینید؟ این یادآور سوء استفاده اسرائیل از قرارداد اسلو برای ایجاد "حقایق در میدان" است.

آیا کسی می تواند به من بگوید، چگونه روسیه می تواند دوباره به غرب اعتماد کند؟ چگونه می تواند به یک توافق صلح احتمالی در آینده متعهد شود؟ من میگویم نه میتواند و نه باید اعتماد کند! راه چاره یکی است: پیروزی!

عکس: نشست مینسک در سال ۲۰۱۴ با حضور پوتین، مرکل، پورشینکو و فرانسوا اولاند


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: