ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هاشم آغاجری:

با "فیک نیوز" نمی توان

دمکرات بود و انقلاب کرد!

 
 
 

 

 

هاشم آغاجری که از معروف ترین چهره های اصلاح طلب است و از جمله رزمندگان دوران جنگ با عراق که یک پای خود را در آن از دست داده اکنون عضو هیات‌علمی دانشگاه تربیت ‌مدرس است. او در پی یک سخنرانی در همدان به توصیه مصباح یزدی به اعدام محکوم شد اما بعدها این حکم به 3 سال زندان تقلیل یافت. آغاجری در تازه ترین اظهارنظرش درباره اعتراضات گفت:

 من اصلا تلقی‌ام این نیست که این (اعتراضات) آخرین حلقه است و باید به کسانی که این توهم را تولید می‌کنند که اکنون روزهای آخر است و این نظام همین روزهاست که سقوط کند به صورت جدی هشدار میدهم که این یک توهم خطرناک است. این توهم هزینه‌های زیادی برای جوانانی ایجاد می‌کند که به تصور این ‌که همین روزهاست که تمام بشود، هر هزینه‌ای را متحمل می‌شوند.

به  آن باصطلاح شاهزاده، که هفته قبل از بایدن خواست تا صندوقی برای کمک به اعتصابگران در ایران ایجاد کند باید گفت که شما از همین حالا نطفه وابستگی و دخالت آمریکایی‌ها و منحرف کردن اعتراضات مردم ایران بسته اید. تجربه تاریخی نشان داده که مردم ایران ‌بشدت مردمی استقلال‌طلب هستند و بشدت از هر کسی که کوچک‌ترین شائبه وابستگی به خارج داشته باشد فاصله می‌گیرند.

ایرانیان در وطن‌پرستی و احساس قومی و ملی، یک کشور بی‌ریشه و بی‌بته مثل شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس نیستند. ایران یک کشور چندهزار ساله است و مردم متکی به منابع بسیار دیرینی مثل آرش، کاوه، مزدک و... هستند.

ما جامعه مطلوب و چشم‌انداز آینده‌ای را که می‌خواهیم بسازیم، از همین الان در عمل خودمان باید بسازیم. یعنی من می‌گویم اگر دنبال یک جامعه دموکراتیک هستیم، باید از همین الان روابط بین خودمان را دموکراتیک کنیم.

 اگر جامعه‌ای می‌خواهیم که خشونت در آن نباشد، از همین الان باید از روابط خودمان خشونت‌زدایی کنیم، زیرا اصلا شما نمی‌توانید بگویید من با خشونت، قهر، خرابکاری، جنگ، دروغکاری، افترا، جعل ‌خبر و فیک‌ نیوز، یک حکومتی را بر می‌اندازم و بعد که بر سر کار آمدم، دیگر از این کارها نمی‌کنم!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: