ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گلوی کارگران ایران

در چنگال اتاق بازرگانی

خبرگزاری ایلنا - نسرین هزاره مقدم

 
 
 

 

 

شورای گفتگو که زیر مجموعه اتاق بازرگانی است، با برگزاری جلسات منظم، اهدافی از قبیل اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور، بالا بردن سن بازنشستگی به ۶۵ سال، حدف حداقل دستمزد و منطقه ای کردن آن، حذف ۸ ساعت کار روزانه و مهم تر از همه نابودی سازمان تامین اجتماعی و خصوصی سازی کامل درمان کارگران را دنبال می کند. این شورا جلسات منظم و سازمان یافته خود را از مرداد ماه سال جاری آغاز کرده و بدون وقفه به دست درازی ادامه داده است.

متولی مسائل کارگری، وزارتخانه عریض و طویلی به نام وزارت کار است؛ چگونه است وقتی این وزارتخانه بی وزیر است و به همین بهانه تمام مسائل کارگری و دغدغه های طبقه کارگر از امنیت شغلی گرفته تا ترمیم مزد بر زمین مانده، وزارت اقتصاد از مجرای اتاق بازرگانی و در پوشش شورای گفتگو به همین مسائل به شیوه ای معکوس ورود می کند؛ چگونه است که دولت اجازه می دهد نامتولیان، حقوق قانونی کارگران را نشانه بگیرند و از سر و ته حقوق صنفی کارگران بزنند؟

مداخله اتاق بازرگانی ایران در مسائل کارگری و به طور مشخص حقوق اولیه و بدیهی کارگران، موجب انتقاد و نارضایتی فعالان صنفی شده است؛ نمی توان با نامگذاری های شورایی و با دستکاری عناوین،  نهادهای به ظاهر زیبنده طراحی کرد اما در عمل، حقوق بدیهی میلیون ها نفر از فرودست ترین دهکهای کشور را نشانه گرفت. شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، فارغ از نام آن که تداعی ماهیت دوجانبه این نهاد مثلا شورایی ست، در عمل، محفلی نئولیبرال و دست راستی ست که منویات بورژوازی سودجو را با دست درازی به حقوق کارگران پیش می برد اما این پیش روی خزنده و آرام، به گفته مازیار گیلانی نژاد (فعال کارگری)، با سد محکم مخالفت کارگران روبرو خواهد شد. شورای گفتگو و اتاق بازرگانی برای نابودی قوانین حمایتی کارگران بسیار فعال اند

شورای گفتگو که پشت پرده و به دور از رسانه ها، به دنبال حذف تمام حقوق صنفی تاریخی ست؛ کارگران از همه سو با سودجویان و نئولیبرال ها احاطه شده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: