ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تلویزیون فارسی ترکیه

بزودی آغاز به کار می کند!

 
 
 

 

 

سیمای جمهوری اسلامی همچنان در سیاست  های گذشته خود باقی مانده و عملا میدان افکار عمومی ایران در اختیار تلویزیون های فارسی  زبان خارج ازکشور افتاده است. حکومت بجای تجدید نظر در استراتژی تبلیغاتی- خبری سیما و زنده کردن و به روز کردن آن مطابق خواست مردم، هنوز در پی افشاگری درباره کارکنان رسانه های فارسی زبان انگلستان است، غافل از آن که این نوع افشاگری ها در فضای کنونی ایران کوچکترین واکنش منفی و یا مثبتی ندارد و اساسا این نوع روش ها نخ نما شده و از اعتبار تبلیغاتی افتاده است.

در ادامه این انفعال سیمای جمهوری اسلامی، حالا ترکیه نیز عزم خود را برای راه اندازی بخش فارسی تلویزیونی قطعی کرده و قرار است بزودی در سال آینده که تا چند هفته دیگر آغاز می شود این تلویزیون کار خود را آغاز کند. قابل پیش بینی است که با توجه به مهاجرت جمع زیادی از نسل جوان خبرنگاران، تحلیلگران و مفسران اقتصادی و سیاسی در چند سال اخیر به ترکیه، این تلویزیون با برنامه هایی مطابق سلیقه امروز مردم ایران آغاز به پخش برنامه کند. نزدیکی ترکیه به ایران، امکاناتی را به این تلویزیون خواهد داد که ایجاد پارازیت روی آن چندان تاثیری نخواهد داشت. قطعا سریال های تلویزیونی ساخت ترکیه که به زبان فارسی دوبله می شود نیز سهم مهم در این تلویزیون خواهد داشت.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه در همایش بین‌المللی "تی‌ آر تی ورلد" در استانبول روز جمعه گذشته گفت:

تی آر تی با افتتاح شبکه‌های دیجیتالی به زبان‌های فارسی در سال 2023 به گسترش فعالیت خود ادامه خواهد داد. کشور ما مدتی تحت تاثیر سریال‌های خارجی بود، اما امروز در کشورمان برنامه‌ها، فیلم‌ها، مستند و سریال‌ها در سطح جهانی تولید می‌شود و دومین صادر کننده سریال در دنیا هستیم


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: