ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ آذر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ابلاغ برنامه های سوسیال

برای سال آینده از سوی پوتین

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

گزینش و ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

بر اساس گزارش خبرگزاری ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روز ۱۵ دسامبردر جلسه شورای توسعه استراتژیک و پروژه های ملی کشور که از طریق کنفرانس ویدئویی برگزار شد دستوراتی را به هیات دولت ابلاغ کرد. او بطور خلاصه به نتایج اقتصادی سال ۲۰۲۲  اشاره داشت و وظایف سال آینده را بدین شرح بیان کرد:

 

من می خواهم شش وظیفه کلیدی را برای سال ۲۰۲۳  معرفی کنم که دستیابی به آنها، حرکت موفقیت آمیز به اهداف ملی تعیین شده را تا سال ۲۰۳۰ ، ممکن می سازد.

تغییر جهت تجارت به سمت کشورهای دوست؛

اولین وظیفه ما تعامل با شرکای کلیدی خود در سطحی جدید است. برای این کار، محدودیت‌های لجستیکی و مالی را حذف خواهیم کرد. تجارت خارجی ما به سمت مناطق و بازارهای پویا و به کشورهای در حال توسعه تغییر می کند. یعنی آسیا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا. حرکت به سمت بازارهای کشورهای دوست است که مسیر منابع انرژی روسیه را تغییر می دهد. طی ۹ ماهه نخست سال جاری، صادرات نفت به کشورهای دوست، تقریباً یک چهارم افزایش یافته است.

تقویت حاکمیت تکنولوژیک؛

با وجود همه فشارهای خارجی، ما به توسعه کشور خود ادامه خواهیم داد. علاوه بر این، ما قطعا قوی تر خواهیم شد، پروژه هایی با کیفیت جدیدی را اجرا خواهیم کرد، روسیه را به سطح فنی بالاتری خواهیم رساند، حاکمیت اقتصادی، مالی، فنی و پرسنلی این پروسه ها را ( با امکانات مالی بیشتر) تضمین خواهیم کرد.

شتاب بخشیدن به رشد صنعت و تولید؛

در آینده نزدیک، اجرای مشترک پروژه ها در بخش انرژی و کشاورزی را گسترش خواهیم داد. مشکلاتی در این زمینه ها وجود داشت، کمبود راه حل های تکنولوژیکی، لجستیک از این زمره اند. از سوی دیگر، فرصت‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد، انگیزه‌ ای برای ساختن اقتصادی می شود که دارای حاکمیت کامل و نه جزئی مانند فناوری، پرسنل و حاکمیت علمی باشد. ما تاکید داریم که نه تنها جایگزین کردن برخی از موقعیت‌ های تولید کالایی، بلکه دستیابی به رهبری در حوزه‌های حیاتی کلیدی مانند هوش مصنوعی، محاسبات و انتقال داده‌ ها و فناوری‌های جدید صنعتی مهم است.

حاکمیت مالی؛

شیوه سیستم مالی ما باید نیازهایی را که قبلاً توسط منابع مالی غرب، از جمله تجارت و تأمین مالی پروژه پوشش داده می شد، تأمین کند. روسیه باید جریان سرمایه گذاری های بلند مدت و سرمایه سهام، سرمایه گذاری در زیرساخت ها و تجارت با فناوری های پیشرفته را تضمین کند. لازم است در سال آینده به پیشرفت های محسوس و همه جانبه در تمام عرصه ها دست یابیم.

رشد درآمد شهروندان؛

ما باید به افزایش حداقل دستمزد و با نرخی بالاتر از نرخ تورم و رشد متوسط دستمزد، ادامه دهیم. در میان کسانی که کار می کنند، نباید افراد فقیر وجود داشته باشند که به سختی بتوانند مخارج زندگی خود را تامین کنند. کار، یعنی قبول زحمت که باید درآمد مناسبی را برای یک فرد فراهم کند.

حمایت و حفاظت از مادران و فرزندان؛

ما وام مسکن ترجیحی را در سراسر روسیه، تا اول ژوئیه سال ۲۰۲۴ ، تمدید خواهیم کرد، در حالی که نرخ آن کمی بالاتر و تا هشت درصد خواهد بود. در عین حال، دسترسی به وام مسکن خانوادگی که در حال

تبدیل شدن به ابزار اصلی (حمایت از خانواده) است، گسترش خواهد یافت.

در آینده نزدیک، تا سنی که فرزندان بتوانند از بنیاد کمک دریافت کنند (بنیاد مالی- حمایت های اجتماعی) افزایش خواهد یافت. یعنی ۱۸ تا ۱۹ سالگی، من از شما می خواهم این وظیفه را به سر انجام برسانید. در این عرصه برای مثال نباید افزایش کمک اجتماعی به خانواده هائی که صاحب فرزند جدید می شوند از حقوق و در آمد رسمی آن خانواده کم شود.

عدم تحقق محاسبه غرب؛

تحریم های بی سابقه غرب، یعنی تجاوزی وحشیانه علیه روسیه. هدف این بود که در مدت کوتاهی اساساً اقتصاد روسیه را از طریق سرقت ذخایر ارزی ما در هم بکوبند تا پول ملی - روبل - را  بی‌ارزش کرده و تورم ویرانگر را به ما تحمیل کنند. این محاسبه، همانطور که می بینیم و دیگران هم شاهد هستند، محقق نشد. بر اساس نتایج سالانه، کاهش تولید ناخالص داخلی، حدود ۵.۲ درصد پیش بینی می شود. البته این نیز  تا حدودی پائین است، اما این سقوط ۲۰ درصدی نیست که توسط بسیاری از کشورهای غربی و تا حدی توسط برخی از کارشناسان ما پیش‌بینی شده بود. سطح قیمت در روسیه - پس از یک افزایش جدی در ماه مارس تا آوریل - از ماه مه عملاً تغییر نکرده است و روبل روسیه از ابتدای سال به یکی از قوی‌ ترین ارزهای جهان تبدیل شده است.

بر اساس نتایج به دست آمده، از ماه ژانویه تا نوامبر سال جاری، بودجه فدرال به مبلغ ۵۶۰ ، میلیارد روبل اجرا شد. در عین حال، ما انتظار داریم که به طور کلی، در سال های جاری و آینده، بودجه فدرال با کسری اندک - حدود دو درصد تولید ناخالص ملی - اجرا شود و این یکی از بهترین نتایج در بین کشورهای G 20 خواهد بود.

 

https://www.rline.tv/news/2022-12-15-putin-rasskazal-o-svoikh-pozhelaniyakh-na-2023-god/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: