ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزیر دارائی سابق یونان و رئیس جمهور سابق فرانسه

اروپا زیر فشار اقتصادی

ادامه جنگ در اوکراین!

 
 
 

 

 

بحران اقتصادی در کشورهای اروپائی بتدرج آنها را بسوی ناسیونالیسمی هدایت کرده و می کنند که هم اتحادیه اروپا را بعنوان ابزار دست امریکا تضعیف می کند و هم موقعیت امریکا در  اروپا را. این بحران را جنگ اوکراین و تحریم ها علیه روسیه وسعت بخشیده است.

روز گذشته وزیر دارایی پیشین یونان گفت که فروپاشی اقتصادی اتحادیه اروپا از پیش مشخص شده است و در واقع اکنون می‌توان سقوط سریع صنعتی را در کشورهای این بلوک مشاهده کرد.

او که در یک مصاحبه شرکت کرده بود در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا قادر به غلبه بر بحران کنونی انرژی خواهد بود؟ گفت: «شکست تضمین شده است»

در فرانسه نیز "سارکوزی" رئیس جمهور سابق این کشور که خود نقش مهمی در حمله نظامی به لیبی و سرنگونی حکومت قذافی و بوجود آمدن فاجعه کنونی لیبی را داشت، روز گذشته گفت: با ادامه کمک‌های نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین مخالف هستم.  جنگ در اوکراین نمی‌تواند ادامه یابد؛ چرا که زندگی مردم اروپا را تغییر می‌دهد. جنگ منجر به فقر و گرسنگی خواهد شد. صلح امکان پذیر است، اما فقط اگر اوکراینی‌ها تصمیم بگیرند و آن را بخواهند. جنگ در اوکراین پیامدهایی برای ما به همراه داشته است و بارها با “پوتین” (رئیس جمهور روسیه) درباره پیامدهای جنگ در اوکراین صحبت کرده ام.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: