ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگوئی کوتاه با یک خبرنگار با سابقه در تهران

نگرانی از هرج و مرج

روز به روز بیشتر احساس میشود!

 
 
 

 

 

این گفتگوی کوتاهی است درباره حال و هوای این روزهای تهران، با یکی از خبرنگاران با سابقه ایران که در تهران زندگی می کند:

- اوضاع در مجموع چطور است؟

- در یک کلام مردم نگرانند. هرکس یک نظری دارد اما در مجموع همه نگران شورش و بی نظمی اند. معلوم نیست کی به کی است. مدیران بیشترشان ترسیده اند. روزهای تظاهرات زودتر از کارمندان می روند خانه شان.

- مردم عادی چطور؟

- مردم عادی، بیشترشان نشسته اند، ببینند چه میشود. همه خسته شده اند. خیلی‌ها هم می ترسند هرج و مرج شود و اوضاع بدتر از آنچه که هست بشود.

- بیشتر چه کسی را مسئول خشونت می دانند؟

- بیشتر حکومت را مسئول این وضع میدانند ولی کلا مردم با خشونت موافق نیستند چه از اینطرف باشد و چه از آنطرف. طرفداران حکومت اعتراض کنندگان را مقصر میدانند اما اکثریت مردم معترضان را مقصر نمی دانند. خودشان را قاطی شلوغی‌ها نمی کنند. به همین دلیل است که این روزها اتفاق خاصی نمی‌افتد و تظاهرات هم پراکنده است و اگر حکومت دست به خشونت نزند و تحمل کند اعتراضات فروکش می کند و خسته می شوند. هواداران حکومت و حتی بخشی از مردم عادی نگران عاقبت این وضع شده اند. اطلاع دارم که آن بالای نظام طرفداران سرکوب و خونریزی نیست و دلیلشان هم اینست که غرب منتظر چنین سرکوبی است تا به بهانه آن جلسه شورای امنیت سازمان ملل را علیه ایران تشکیل بدهد تا برای حمله نظامی به ایران زمینه را فراهم تر کند. ماجرا پهپادهای ایران در اوکراین هم مورد دیگری است در همین ارتباط.

ماجرای شاهچراغ و تظاهرات در کردستان و زاهدان مردم را نگران بی ثباتی بیشتر و حتی جنگ داخلی کرده است. البته تا آنجا که اطلاع دارم این نگرانی عمومی نیست اما بسرعت در حال گسترش است. همه چیز خیلی بستگی پیدا کرده است به هوشیاری و رفتار و تصمیمات عاقلانه حکومت و اجرای یک سیاست واحد که متاسفانه در این هفته ها خلاف آن را در حوادث مختلف شاهد بوده ایم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: