ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی پوتین در نشست "والدای"

نابرابری های جهانی

باید به نفع اکثریت مردم تغییر کند

 
 
 

 

 

مهمترین دهه پس از جنگ جهانی دوم در راه است» - جمع آوری تز های ولادیمیر پوتین در نشست «والدای»

مهم ترین نکات سخنرانی ومصاحبه پوتین در نشست عمومی باشگاه «والدای» در مسکو که روز گذشته ایراد شد:

غرب مدعی تمام منابع بشر است و به خود اجازه می‌دهد بدون قوانین زندگی کند اما «اکثریت مردم جهان دیگر را می خواهند. غرب جهان را به خطر انداخته است. غرب باید به خاطر داشته باشند – اما باید بداند که آنکس که باد می کارد توفان درو می کند.

روسیه خود را دشمن غرب نمی داند. زمانی به آنها پیشنهاد «زندگی مشترک» دادیم اما در پاسخ «نه» دریافت کردیم.

روسیه از حق خود برای توسعه آزادانه دفاع می کند. در عین حال ما قرار نیست به نوعی هژمون جدید تبدیل شویم. مسکو قرار نیست ارزش های خود را تحمیل کند: بر خلاف غرب، ما به حیاط دیگران نمی رویم.

جهان در نقطه عطف تاریخی خود، دوران «خطرناک ترین و مهم ترین دهه پس از جنگ جهانی دوم» را سپری می کند. همه کشورها باید این فرصت را داشته باشند که مسیر اصلی توسعه خود را انتخاب کنند. نظم جدید باید مبتنی بر قانون و حق باشد، آزاد و منصفانه باشد. تجارت جهانی باید به نفع اکثریت باشد، نه شرکت های فردی، توسعه فناوری باید نابرابری را کاهش دهد، نه آنکه آن را افزایش بدهد. جهان به پلتفرم‌های مالی بین‌المللی جدید و مستقل نیاز دارد تا جایگزین پلتفرم‌هایی شوند که مانند ذخایر بین‌المللی توسط غرب بی‌اعتبار شده‌اند.

به دلیل تورم یورو و دلار، ارزش خود را از دست میدهند و می کوشند ذخایر طلا و ارز ما را مصادره کنند. چند قطبی یک فرصت واقعی و در واقع تنها فرصت برای اروپا.

چه نیازی بود که یک پیرزن(نانسی پلوسی) خود را به تایوان برساند؟

اما در باره اوکراین. لازم است تکرار کنم که در زمان بلشویک ها اوکراین به عنوان یک دولت مصنوعی تبدیل شد. بنام «میهن پرستان» اوکراین و دفاع از ملی گرایی، میلیاردها دلار را از اوکراین و از مردم اوکراین دزدیده و در بانک های غربی گذاشته اند.

پوتین در همین سخنرانی اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی کرد و گفت:

این چه جهانی است که یک ژنرال ایرانی بنام قاسم سلیمانی را در یک کشور ثالث بکشند و رسما هم به آن افتخار کنند؟ خودشان گفتند «بله، ما کشتیم!». این یعنی چی؟ ما کجا زندگی می کنیم؟

غرب همه را افراد درجه دوم و خود را استثنایی می داند. این برای قرن ها ادامه داشته است. غرب مدعی همه منابع بشری است.

تا زمانی که سلاح های هسته ای وجود دارند، همیشه خطر استفاده از آنها وجود دارد. ما از حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در قره باغ حمایت می کنیم.

به شهروندان کشورهای غربی - اعم از ایالات متحده و اروپا – می گویم: برای دستمزدهای بالاتر مبارزه کنید. باور نکنید که روسیه دشمن شما است یا حتی حریف شماست، - روسیه دوست شماست!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: