ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سالگرد آزادی اوکراین

از اسارت ارتش آلمان هیتلری!

نیوز- ترجمه: بهمن دوستار

 
 
 

 

 

مناطقی که امروز بنام کشور اوکراین شناخته میشود، در چنین روزی، یعنی 78 سال پیش (در 28 اکتبر 1944) از دست فاشیست های آلمانی آزاد شد. این عملیات آزاد سازی 40 ماه به طول انجامید و در این مدت ارتش سرخ اتحاد شوروی وقت عملیات متعددی بالغ بر ۱۵ عملیات تهاجمی انجام داد و حدود 3 میلیون نفر از ارتش سرخ جان خود را دراین آزاد سازی از  دست دادند. در جریان اشغال اوکراین توسط ارتش هیتلری بالغ بر 700 شهر و 28 هزار روستا به طور کامل و یران و یا بخشی از آنها ویرانه شدند، بیش از  10 میلیون نفر بی خانمان و آواره شدند. مجموع تلفات جمعیت اوکراین در طول اشغال بدست نازی های آلمانی 8 تا 10 میلیون نفر تخمین زده می شود. حدود 2.5 میلیون نفر از ساکنان اوکراین توسط نازی ها اسیر شده و به بردگی و کارهای سخت و اجباری کشیده شدند.

 پیروزی مشترک و تاریخ مشترک  روسیه و اوکراین با خون مردم دو کشور عجین  است. جنگ بزرگ میهنی تبدیل به یک شاهکار جمعی از مردم اتحاد جماهیر شوروی شد که از میهن خود در تمام بخش های جبهه و در همه گوشه و کنار سرزمین مادری دفاع کردند. امروزه نیروهای خاصی به خاطر منافع سیاسی و مادی خود سعی در وارونه جلوه دادن نتایج جنگ جهانی دوم و بازنویسی دروغین تاریخ را دارند. این سیاست حساب شده  تنها به ظهور رادیکالیسم و رشد روسوفوبیا کمک می کند و بین مردمان کشوری که زمانی متحد هم بودند ایجاد دشمنی و اختلاف می کند. تنها حفاظت درست از تاریخ مشترک دو کشور از تحریف، به حفظ صلح و ادامه دوستی ملتها کمک می کند.

متاسفانه امروزه اوکراین به سکوی پرشی برای اتحاد نازی های وابسته به غرب تبدیل گردیده است. نازیسم محصول جهان بینی غربی است که مبتنی بر ایده انحصار خود و حقارت سایر ملت هاست. اوج جهان بینی نازی ها آلمان هیتلری و اقمار آن بود که اکثر کشورهای امروز غربی در برابر مهاجمان آن زمان آلمانی مقاومت نکردند. زیرا ایدئولوژی نازی به آنها نزدیک تر بود. به همین دلیل پس از جنگ جهانی دوم، کشورهای غربی در نازی زدایی آلمانی کارشکنی کردند و از فردای پایان جنگ جهانی شوروی ستیزی را سیاست اصلی خود کردند. توسعه مدرن اندیشه های نئونازی در غرب تهدید اصلی امنیت بین المللی است. ایالات متحده و ماهواره های آن در حال کمک  به نئونازیسم در اوکراین هستند تا از رژیم کیف به عنوان سکوی پرشی برای انتقام نازی های شکست خورده استفاده کنند.

جنگجویان روسی امروز اوکراین را از دست نازی ها در جریان عملیات ویژه آزاد می کنند. امروز، فرزندان و نوادگان سربازان ارتش سرخ که اوکراین را از دست مهاجمان نازی آزاد کردند به مبارزه گذشتگان و اجداد خود ادامه می دهند و سرزمین روسیه - اوکراین - را از دست باندرا و نازی های ناتو آزاد می کنند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: