ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۵ آبان

علی خامنه ای در سال ۹۶ و در اعتراف به ضعف های حکومتی:

زخم را باید خوب کرد

تا مگس دور آن جمع نشود! 
 
 

 

 

جمهوری اسلامی در سیاست خارجی وارد عرصه ای شده که برای ادامه و به نتیجه رساندن آن هیچ چاره ای جز جلب دوباره اعتماد مردم و بسیج عمومی برای دفاع از این سیاست خارجی ندارد. این سیاست خارجی همان است که رهبر جمهوری اسلامی در بخش پایانی سخنرانی اش بمناسبت سالروز اشغال سفارت امریکا آن را تشریح کرد وگفت: «جهان وارد عصر نوینی می شود که در آن به یکه تازی امریکا پایان داده خواهد شد و قدرت های نوظهور در عرصه جهانی ظاهر خواهند شد و ایران باید جای خود را در این تغییر پیدا کند.»

چنین سیاستی بدون جلب اعتماد ملی ممکن نیست. اعتمادی که طی سه دهه گذشته براثر دروغگوئی حکومتی ها، غارت و فساد حکومتی، گسترش ارتجاع مذهبی، سرکوب هر نهاد صنفی و پاسخ هر اعتراضی با گلوله و زندان برباد رفته است. وقتی گفته می شود از راه رفته طی سه دهه گذشته باید بازگشت و سیاست داخلی را همسو با سیاست خارج کرد، منظور تغییر همین ضعف ها و اشتباهات بنیادین است. امروز، برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور مهم ترین نیاز "بسیج ملی " برای دفاع از کشور و حمایت از قدرت نظامی و بومی ایران است که این نیز ممکن نمی شود مگر با آغاز اصلاحات بنیادی و نه ادامه روش های گذشته.  در این زمینه، این نقل قول از علی خامنه ای را تائید می کنیم که در سال ۱۳۹۶ و در ارتباط با شورش دیماه مردم در آن سال در شهر قم گفت:

«این‌جوری نیست که ما هیچ اشکالی نداریم، فقط دشمن خارجی است که دارد مشکل ایجاد میکند؛ نه، مگس روی زخم می‌نشیند؛ زخم را خوب کنید، زخم را نگذارید به وجود بیاید. ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، نه این شبکه‌ها میتوانند اثر بگذارند، نه آمریکا میتواند هیچ غلطی بکند. »

[۱۳۹۶/۱۰/۱۹]

https://www.youtube.com/watch?v=0TsG-A7NRMM

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۶ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: