ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با کنار رفتن از رهبری حزب "مجمع ملی"

ماری لوپن  خود را آماده

موقعیت های مهم در فرانسه می کند

 
 
 

 

 

ماری لوپن، رهبر حزب "اتحاد ملی" فرانسه روز گذشته سکان رهبری این حزب را به جوان ترین عضو رهبری این حزب که 27 سال دارد تحویل داد و خود رهبر فراکسیون حزب اتحاد ملی در مجلس فرانسه را برعهده گرفت. "جوردن باردلا"  در جریان رای گیری درون حزبی به رهبری حزب مجمع ملی فرانسه رسید.

مارین لوپن که هم اندیش او در ایتالیا به نخست وزیری رسیده و در سوئد نیز دیگر هم اندیش او در راس یک فراکسیون بزرگ حزبی در مجلس است و خود را آماده رهبری سوند می کند، تاکنون در دو انتخابات ریاست جمهوری دو بار توانست به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یابد. او  پس از رای‌گیری گفت: «من حزب اتحاد ملی را قرار نیست برای استراحت ترک کنم. من همچنان آماده به کار هستم. من در جایی که کشور به من نیاز داشته باشد خواهم بود.  هنوز کارهای زیادی برای انجام دارم.

لوپن در پایان ماه ژوئن گذشته قصد خود برای کنار رفتن از رهبری حزب اتحاد ملی را اعلام کرده و گفته بود که رهبری فراکسیون پارلمانی این حزب در مجلس ملی فرانسه را بر عهده خواهد داشت.

باردلا که رهبری حزب را از لوپن تحویل گرفت نیز نماینده پارلمان اروپا و شریک زندگی یکی از خواهرزاده‌های مارین لوپن است.

در ایتالیا نخست وزیر جدید وعده داده که پای خود را از جنگ اوکراین عقب خواهد کشید و به مشکلات اقتصادی کشور خواهد پرداخت. او همچنین وعده داده بود که از سیاست تحریم روسیه پیروی نخواهد کرد. تقریبا همین مواضع را ماری لوپن دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۷ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: