ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کوتاه و مختصر

با "ماله کشی" نمی توان

تناقضات سیستم را پنهان کرد!

 
 
 
 
 

 

عباس عبدی که زمانی عضو شورای سردبیری روزنامه سلام بود، بعدها به یک پژوهشگر تبدیل شد و در سالهای اخیر نیز از حرفه روزنامه نگاری "یادداشت روز" نویسی را پیشه کرده است. وقتی هر روز یادداشت بنویسی، حتما همه آنها دقیق و دلنشین نیست اما قطعا در میان این یاداشت ها نکات ظریف و بموقعی نیز طرح شده است. بقول معروف همه تخم های زیر بلبل، بچه بلبل در نمی آیند، میان آنها "سره" هم در می آید که صدائی برای آواز ندارد! حسن یادداشت های که عبدی در این سالها نوشته و می نویسد کوتاه بودن آنها بر محور یک نکته روز است. کاری که زمانی محمد علی ابطحی هم با بهره گیری از طنز تا پیش از انتخابات 88 و دستگیری و زندان رفتنش می کرد و بعد از آزادی دیگر نه از آن طنز کوتاه در نوشته هایش خبری هست و نه از جسارت که طنز نویسی لازم دارد. بهرحال، عباس عبدی در یکی از یادداشت های خوب اخیرش نوشته است:

آنچه در ایران امروز وجود ندارد حقیقت است. معتقدم بحران ایران بحران تحقیر و تبعیض است. قرار نیست که روی کار سیستم ماله‌کشی شود.

رهبران سیاسی باید شهامت این را داشته باشند که بگویند ما امروز می‌خواهیم از میدان امام حسین تا آزادی و از انقلاب تا آزادی راهپیمایی کنیم و هر کسی هم می‌خواهد دنبال ما بیاید

یکی از اشتباهات حکومت این است که فکر می‌کند معترضین همین تعدادی هستند که در خیابان اعتراض کردند و شمارش آنها هم ۴۰ هزار نفر بیشتر نیست. این اشتباه است. تمام تناقضات سیستم یکی یکی دارد آثار خودش را نشان می‌دهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: