ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۲ آبان

قدرت نظام و حمایت مردمی

دو بازوی دفاع از کشور است!

 
 

 

 

امریکا، روسیه، چین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی کشورهای افریقائی و آسیائی هر یک به فراخور موقعیت و مناسبات جهانی خود، با نگرانی از گسترش جنگ های منطقه ای و حتی در جهان بر توان نظامی خود می افزایند. طبیعی است که ایران نیز بر قدرت نظامی خود بیافزاید و این ربطی به این که با جمهوری اسلامی موافق هستیم یا مخالف ندارد. مسئله قدرت نظامی ارتباط مستقیم به تمامیت ارضی ایران دارد. تمامیتی که بشدت در خطر است و بیش از  دو راه حل برای آن وجود ندارد: اول وحدت درونی کشور و بسیج مردم که این امر نیازمند تجدید نظر اساسی حکومت در سیاست های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سه دهه گذشته دارد و دوم بالا بردن قدرت نظامی که حکومت به این دومی بسیار بیش از اولی توجه کرده که باید آن را تائید و تشویق هم کرد. حتی در عرصه گسترش فعالیت های اتمی. درعین حال که اگر حکومت نتواند پشتیبانی مردمی را ضمیمه این قدرت نظامی کند، جنگ داخلی و حمله نظامی به ایران دور از انتظار نیست. امروز، حتی چین با تمام قدرت اقتصادی – نظامی که دارد نگران جنگ است. چرا ایران این نگرانی را نباید داشته باشد؟ و چرا مخالفان جمهوری اسلامی (آنها که ریگی در کفش و نعلین ندارند) و منتقدان سیاست های حکومت نسبت به این خطر کم توجه و حتی بی توجه اند؟

رئیس جمهور چین که فرماندهی کل قوا را نیز در این کشور بر عهده دارد در کمیسیون نظامی حزب حاکم گفت: «تقویت نیروهای مسلح و آمادگی رزمی آنها از مصوبات کنگره حزب کمونیست کشور است. کل ارتش باید تمام انرژی و فعالیت های خود را صرف آمادگی رزمی کند و توانایی خود را برای جنگ  و پیروزی افزایش دهد.»

چین متکی به یک حزب سراسری و سازمان یافته و منسجم و در عین حال متکی به طرح های اقتصادی به سود زندگی همه مردم کشور است. مبارزه با فساد حکومتی بی رحمانه است و کنترل سود و سرمایه نیز در اولویت و این درست همان دو ضعف بزرگی است که جمهوری اسلامی گرفتار آنست. شبکه مداحان و امام جمعه ها حزب منسجم سیاسی نیستند تا یک سیاست واحد را بتوان به کمک آن پیش برد. بسیج هم در عمل هم یک واحد نظامی است و هم باید در کنار واحدهای نظامی فعال باشد نه برای سرکوب مردم و روبرو شدن با آنها و تشدید نارضائی ها.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: