ولادیمیر روگوف:

امریکا، ۴۰ کشور را

به جنگ روسیه در اوکراین کشانده

 

عضو هیات رئیسه مجلس:

فیلترینگ جواب نمیدهد

و باید سیاست جدیدی اتخاذ شود!

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱ - ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۳-۲۲ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۳-۲۲ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۳-۲۲ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۳-۲۲ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۳-۲۲ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۲۳-۲۲ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۳ آبان

طرفداران "هزینه درمانی"

همچنان‌می‌خواهند فاجعه بیآفرینند

در روزهای اخیر فیلم یک سخنرانی پخش شده که نسبت به آن توجه لازم نشده است. این فیلم مربوط به سخنرانی یکی از بسیجی ها و یا فرماندهان لباس شخصی هاست که نظراتش را درباره جنبش اعتراضی جوانان دهه ۸۰ برای بسیجی ها و لباس شخصی های دیگری که در برابرش نشسته اند تشریح می کند. او که ظاهرش نشان میدهد زیر ۳۰ سال سن دارد و یک موی سفید در ریش بلند و انبوهش وجود ندارد، در بخشی از سخنرانی اش واقعیاتی را درباره نسل زیر ۱۸ سال کنونی (بویژه زبان گفتگو و بی اعتنائی آنها به مرگ) که در فضای مجازی می چرخد مطرح می کند. در بخش بعدی سخنرانی نتیجه ای را مطرح می کند که فاجعه بار است. اتفاقاً در این بخش نیز او واقعیاتی را می گوید. این واقعیات که با همین اندیشه و راه حلی که او پیشنهاد می کند فاجعه دهه ۶۰ و تکامل آن با کشتار زندانیان در سال ۶۷ روی داد. این تفکر یعنی همان راه حل "اعدام درمانی" که پیشکسوتان امثال وی آن را به اجراء گذاشتند و  بخش مهمی از بی اعتمادی و فرو ریختن باور به انقلاب ۵۷ توسط دو نسل بعد از انقلاب ناشی از همین درمان فاجعه بار است. او با صراحت می گوید که ما باید هزینه به نسل دهه ۸۰ تحمیل کنیم. همان کاری که در دهه ۷۰ و ۸۰ با دانشجویان و غیر دانشجویان کردیم. این هزینه یعنی گرفتن و زدن و کشتن، ربودن و کشتن (قتل های زنجیره ای) و در خیابانها با تفنگ ساچمه ای و جنگی به جان معترضین افتادن. در بخش از این سخنرانی، او ناخواسته اعتراف مهمی می کند. میگوید که ما این نسل را در همین اعتراضات وقتی دنبال می کنیم و آنها به یک کوچه ۳۰ متری فرار می کنند از پنجره و پشت بام خانه ها مردم روی سر ما سنگ و گلدان و حتی صندلی پرت می کنند. جان کلام درست همینجاست. این جان کلام می گوید که نارضائی و اعتراض به دهه هشتادی ها خلاصه نمی شود و آنها که از بام و پنجره خانه هایشان برای سر و کله شماها گلدان و سنگ و صندلی پرت می کنند پدر و مادرهای همین دهه هشتادی ها هستند. اینست عمق آن واقعیاتی که لباس شخصی ها و بسیجی ها و فرماندهان و راهنماهای آنها هنوز آن را درک نکرده اند و اگر هم در حال درک  کردن آن  هستند بسیار با تاخیر پیش می روند. این فیلم را خود ببینید و قضاوت کنید!


بخشی از مصاحبه رقیه دانشگری با سایت Nowar

مردم ایران مطالبات خود را

با اعتراض‌های‌مسالمت‌آمیز طرح می‌کنند


تظاهرات وسیع علیه دولت

در خیابانهای "تیرانا" پایتخت آلبانی

 

تمام رسانه هائی که اخبار اعتراض به جنگ اوکراین و تحریم روسیه را منتشر می کنند بسته شده اند و تا مردم کشورهای اروپائی از حال و روز یکدیگر بی خبر بمانند و مبادا یک جنبش اعتراضی همآهنگ و سراسری در اروپا برپا شود. در تازه ترین گزارش که امیدواریم انتشار آن موجب بسته شدن فیسبوک پیک نت نیز نشود یک تظاهرات عظیم ضد دولتی در آلبانی برگزار شده است. این تظاهرات  علیه تورم و گرانی شدید هزینه های زندگی در خیابانهای تیرانا پایتخت آلبانی برگزار شد.

دولت آلبانی در جنگ ناتو علیه روسیه در اوکراین تابع چشم و گوش بسته امریکاست و حالا زمستان سرد و عبور سرما از بالای صفر به زیر صفر مردم را علیه این دولت به خیابان کشانده است.


نظرسنجی که اشپیگل منتشر کرد

مردم آلمان روز به روز بیشتر

با واقعیت جنگ اوکراین آشنا می شوند


ارتش روسیه تجربه تاریخی

عقب نشینی برای حمله را دارد

نشریه نشنال اینترنت- ترجمه: بهمن دوستار


تظاهرات وسیع

علیه دولت در مولداوی!

سایت ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


علیرغم اختلافات درونی

اتحادیه اروپا می تواند

به شرق اروپا لشکر کشی کند؟


این سد ترک برداشته است

وحشت از شکستن یک سد

موجب تخلیه کامل خرسون شد


عنوان اول پیک نت ۲۲ آبان

قدرت‌نظامی وحمایت مردمی

دوبازوی دفاع ازکشور است!


گسترش روابط نظامی دو کشور

ارسال پهپادهای ایران به روسیه

ارسال 60 جنگنده سوخو به ایران


امریکا از چین وحشت دارد

زیرا نگران آینده خود است!

 

چین تنها رقیب فضائی و نظامی امریکا نیست، بلکه پیش از آن رقیب قدرتمند اقتصادی امریکاست و آنچه که امریکا را نگران آینده خود کرده همین قدرت سه گانه است. این قدرت در اتحاد عمیق با روسیه می رود تا دلار را از صحنه اقتصادی جهان حذف کند و این حذف به معنای حذف امریکا از صحنه رهبری یگانه جهان، جمع کردن ناوگان های نظامی، تخلیه پایگاه های نظامی آن در سراسر جهان و یافتن چاره ای برای بحران داخلی است. همین توضیح و اشاره کافی است تا دانسته شود جدال بزرگی که اکنون در جهان جریان دارد، چه ریشه های عمیقی دارد و آن شعار "پایان جهان تک قطبی" که امریکا می خواهد با چنگ و دندان از آن دفاع کند چه ابعادی دارد. این نقشه کشورهایی را نشان میدهد که بزرگترین شریک تجاری آنها چین یا امریکاست.


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) که درباره رابطه قدرت نظامی و حمایت مردمی در ایران بود، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت گزارش تظاهرات مردم در فرانسه علیه گرانی و تحریم روسیه بیشترین خواننده را با 11 اشتراک گذاری داشت.
به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:
https://telegram.me/pyknet


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930