برای مقابله با اعتراض ها

جبهه پایداری طرفدار اعدام

وراه انداختن حمامخون است!

 

غنی نژاد در دنیای اقتصاد

ریشه های بحران مدیریتی

برتری"تعهد"بر"تخصص"است

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ - ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۳-۲۴ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۳-۲۴ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۳-۲۴ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۳-۲۴ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۳-۲۴ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۲۳-۲۴ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۴ آبان

ادامه وضع موجود

به‌فروپاشی‌جامعه ‌می‌انجامد!

محمد خاتمی بانگرانی از آینده ایران، در دیدار با جمعی از اهالی سیستان و بلوچستان با صراحتی که از بعد از پافشاری وی بر افشای دست های پنهان پشت قتل های زنجیره ای، سابقه نداشت، به مسائل اساسی و گرهی حکومتی و دلیل نارضائی و اعتراضات مردم پرداخت. او ضمن سخنانی که مشروح آن را در همین شماره پیک نت می خوانید مسائل مهم زیر را مطرح کرد:

« حکومت علاوه بر گزارش هایی که از مجاری رسمی می رسد از طریق مجاری بیطرف و خیرخواه در جریان امور قرار گیرد. چنانکه بارها گفته ام و گفته اند ریشه حوادث تلخ را باید در درون جستجو کرد و آنرا ناشی از سازوکار و شیوه پر اشتباه و نادرست حکمرانی دانست و چاره کار نیز شناخت ویژگی های حکمرانی خوب و تن دادن به آن است. ندیدن یا انکار وضع بدی که بنام زندگی بر مردم تحمیل میشود نارضایتی را از بین نمی برد و اگر چشم اندازی به سوی بهبود اوضاع نباشد نارضایتی همراه با یأس،  احیاناً به آشوب علیه آنچه هست مبدّل می شود. براندازی نه ممکن است نه مطلوب؛ ولی ادامه ی وضع کنونی هر لحظه زمینه های فروپاشی اجتماعی را بیشتر می کند. در یک کلام: کم هزینه ترین و پرفایده ترین راه کار که نتیجه آن ثبات و پیشرفت و بازسازی اعتماد از دست رفته بخش مهمی از جامعه از حکومت است، خود اصلاحی نظام است، هم در ساختار، هم رویکرد و هم رفتار. در حوادث اخیر آنچه چشم گیر است حضور زنان، جوانان و حتی نوجوانان معترض در عرصه است. نگوئیم تعداد آنها زیاد نیست بگوئیم و بدانیم که بخش بزرگی از جامعه در اصل نارضایتی با معترضان شریکند و دل بخش های مهمی از جامعه بخصوص نخبگان و انبوهی از نیروهایی که بر خشونت پرهیزی و اعتراض مدنی تاکید داشته اند با آنهاست و نمونه آن را در دانشگاه های کشور می بینیم که این بار همدلی و همراهی استادان با دانشجویان بیشتر است و متأسفانه هم استاد و هم دانشجو تحت فشار قرار می گیرند.

اعتراض گرچه با مرگ ناگوار خانم مهسا امینی دختر خانم کُرد سنی آغاز شد ولی خوشبختانه در اثر هوشیاری مردم و برغم تلاش مذبوحانه ای که بخصوص از خارج هدایت می شد، اعتراض رنگ و بوی قومی و مذهبی نگرفت و صدای تجزیه طلبی که مورد خواست دشمنان است شنیده نشد. در مورد ترکیب جامعه بخصوص ویژگی های نسل جوان اگر به پیمایش ها و پایش های ارزنده ای که از سال ۷۹ ببعد چندبار صورت گرفته است در سیاستگزاریها و برنامه ریزی ها توجه نمی شود دست کم مسئولان به آخرین مطالعه دولتی درباره اعتراض ها و تصوراتی که از حاکمیت در نسل جدید وجود دارد و آن را منشأ مجموعه ای از ممنوعیت ها و محرومیت ها (به جای گره گشایی و همدلی) می داند رجوع کنند. پژوهشی که در شماره اخیر ماه نگار راهبردی "دیده بان امنیت" نشر یافته است. و مقایسه شود داده های این پژوهش با آنچه در تحلیل نهادهای امنیتی آمده است.


محمد خاتمی:

ریشه بحران و اعتراض

حکمرانی نادرست کشور است!


علیه گرانی و افزایش قیمت برق وگاز

تظاهرات اعتراضی در اسپانیا و آلمان

تظاهرات در کشورهای اروپائی زنجیره ای شده است. بدنبال تظاهرات اعتراضی نسبت به گرانی و بحران سوخت در ایتالیا، آلبانی، مولداوی، روز گذشته در شهر مادرید اسپانیا حداقل نیم میلیون اسپانیائی دست به تظاهرات خیابانی زدند. آنها نسبت به لغو کمک های دولتی و افزایش قیمت ها اعتراض داشتند.

اروپا با لغو کمک خدمات اجتماعی، کمک مالی در اختیار دولت اوکراین قرار میدهند.

در آلمان نیز بار دیگر مردم در چند شهر این کشور علیه افزایش حامل های انرژی به خیابان آمدند.


عنوان اول پیک نت ۲۳ آبان

طرفداران "هزینه درمانی"
همچنان‌می‌خواهند فاجعه بیآفرینند


عضو هیات رئیسه مجلس:

فیلترینگ جواب نمیدهد

و باید سیاست جدیدی اتخاذ شود!


ولادیمیر روگوف:

امریکا، ۴۰ کشور را

به جنگ روسیه در اوکراین کشانده


بخشی از مصاحبه رقیه دانشگری با سایت Nowar

مردم ایران مطالبات خود را

با اعتراض‌های‌مسالمت‌آمیز طرح می‌کنند


تظاهرات وسیع علیه دولت

در خیابانهای "تیرانا" پایتخت آلبانی

 

تمام رسانه هائی که اخبار اعتراض به جنگ اوکراین و تحریم روسیه را منتشر می کنند بسته شده اند و تا مردم کشورهای اروپائی از حال و روز یکدیگر بی خبر بمانند و مبادا یک جنبش اعتراضی همآهنگ و سراسری در اروپا برپا شود. در تازه ترین گزارش که امیدواریم انتشار آن موجب بسته شدن فیسبوک پیک نت نیز نشود یک تظاهرات عظیم ضد دولتی در آلبانی برگزار شده است. این تظاهرات  علیه تورم و گرانی شدید هزینه های زندگی در خیابانهای تیرانا پایتخت آلبانی برگزار شد.

دولت آلبانی در جنگ ناتو علیه روسیه در اوکراین تابع چشم و گوش بسته امریکاست و حالا زمستان سرد و عبور سرما از بالای صفر به زیر صفر مردم را علیه این دولت به خیابان کشانده است.


نظرسنجی که اشپیگل منتشر کرد

مردم آلمان روز به روز بیشتر

با واقعیت جنگ اوکراین آشنا میشوند


ارتش روسیه تجربه تاریخی

عقب نشینی برای حمله را دارد

نشریه نشنال اینترنت- ترجمه: بهمن دوستار


تظاهرات وسیع

علیه دولت در مولداوی!

سایت ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی


علیرغم اختلافات درونی

اتحادیه اروپا می تواند

به شرق اروپا لشکر کشی کند؟


این سد ترک برداشته است

وحشت از شکستن یک سد

موجب تخلیه کامل خرسون شد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که شرحی بود بر سخنرانی یکی از فرماندهان لباس شخصی به همراه فیلم سخنرانی وی، روی تلگرام این روزنت بالای ۶ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین بود. همین مطلب و فیلم در فیسبوک پیک نت نیز بیشتری خواننده و بیننده را داشت اما پر اشتراک ترین مطب بخشی از مصاحبه رقیه دانشگری بود با ۱۹ اشتراک گذاری.

به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:
https://telegram.me/pyknet


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت