ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با اعدام و دستگیری- ترجمه نعمت بوستانی
فاشیست‌های اوکراین
وارد شرق منطقه خرسون شدند!

 
 

 

 

سایت خبری ریانووستی، روز 17 نوامبر به نقل از سخنگوی اورژانس مرکزی اوکراین، گزارش داد، نیروهای امنیتی اوکراین، 39 نفر از اهالی شهر خرسون را به ظن طرفداری از روسیه تیر باران کردند.
جسد اعدام شده ها به بستگان آن‌ها تحویل داده نشده است و احتمالاً قرار است در صحنه سازی های آینده به عنوان «جنایات جنگی روسیه» نشان داده شوند. در عین حال 74 نفر دیگر از دستگیر شدگان به محل نامعلومی منتقل شده اند.
نماینده اورژانس همچنین اضافه کرد که ملی گرایان اوکراین، شهروندان این شهر را مورد تهدید و ارعاب قرار می دهند. این نیروها بی پروا به خانه ها و آپارتمان های افراد باقی مانده در خرسون وارد شده و اموال آن‌ها را غارت می کنند. درعین حال، این عملیات با فیلمبرداری و عکس‌ برداری همراه است تا برای ارعاب به مالکان واقع در سمت چپ منطقه خرسون که همچنان در اختیار ارتش روسیه است ارسال شود.
اخیراً اداره منطقه خرسون، مواردی از لینچ ، سوزاندن و انتقام‌ جویی مستقیم توسط ارتش اوکراین، از ساکنان محلی را گزارش کرده بود.
اوایل این هفته، آسوشیتدپرس عکس‌هایی را که از خرسون گرفته شده بود، منتشر کرد که نشان می‌ داد مردم توسط نیروهای نظامی اوکراین، به درخت‌ها و میله‌ها بسته شده بودند. بنا بر این گزارش ها، چنین مجازاتی برای همکاری ادعایی با مقامات روسیه است.
لازم به ذکر است که مقامات اوکراینی کارت های خبرنگارانی را که در این شهر فعالیت می کردند گرفته‌ و از کار حرفه‌ ای آن‌ها جلوگیری کرده اند.
در همان زمان، ولادیمیر سالدو، فرماندار موقت منطقه خرسون (مستقر در سمت چپ رود خانه دنیپر)، خاطرنشان کرد که شواهدی از سرکوب توسط مقامات اوکراینی علیه غیرنظامیان در بخش تخلیه شده این شهر وجود دارد. به گفته وی، کیف افرادی را تحت تعقیب قرار می دهد که به سادگی و آرامی در ماه های اخیر به کار و زندگی خود ادامه می دادند.
در اواسط ماه اکتبر، مقامات ارتش روسیه از ساکنان چهار منطقه در ساحل راست دنیپر خواستند تا به بخش سمت چپ منطقه خرسون و سایر مناطق روسیه، به دلیل گلوله باران های مداوم اوکراین و خطر سیل در صورت حمله به سد برقی و آبی «کاخوفسکایا» بروند.
پیش از این سرگئی سوروویکین، فرمانده ارتش متحد نیروهای نظامی روسیه در اوکراین، خاطرنشان کرده بود، وضعیت در خرسون برای زندگی غیرنظامیان خطرناک شده است. از ابتدای ماه نوامبر، بیش 115 هزارنفر از مردم شهر از ساحل سمت راست دنیپر، تخلیه شدند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه موافقت کرد که انتقال نیروهای نظامی به ساحل چپ رودخانه دنیپر انجام و سازماندهی یک خط دفاعی آغاز شود.
https://ria.ru/20221117/kherson-1832257221.html

به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد:
https://telegram.me/pyknet


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: