ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لوکانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون

آغاز همه پرسی پیوستن به روسیه

در مناطقی از شرق اوکراین!

 
 
 

 

همه پرسی برای پیوستن به روسیه، همانگونه که پیش بینی و اعلام شده بود، از صبح جمعه ۲۳ سپتامبر در دو جمهوری لوگانسک و دونتسک در شرق اوکراین و همچنین در دو منطقه "زاپروژیا" و "خرسون" آغاز شد. همه پیش بینی ها دلالت بر اکثریت مطلق آراء مردم برای پیوستن به روسیه است و غرب با آگاهی از این تمایل وسیع مردم شرق اوکراین، از هر شیوه تبلیغی برای منصرف کردن روسیه از برگزاری این رفراندوم و تهدید مردم شرق اوکراین برای شرکت نکردن در رای گیری استفاده کرد.

این رفراندوم با فرمان پوتین آغاز شد و تا سه روز ادامه خواهد داشت. روسیه خود را بسرعت آماده بسیج نیرو (تا ۳۰۰ هزار نفر) برای تشدید دخالت نظامی ناتو در اوکراین و علیه روسیه کرده است.

 زوگانوف رهبر حزب کمونیست روسیه در همین ارتباط بیانیه ای صادر کرد و نوشت: در روزهای جاری مردم جمهوری های لوگانسگ و دونتسک همراه زاپروژیا و منطقه خرسون، در یک انتخاب سرنوشت ساز جهت ادغام در روسیه تصمیم می گیرند. مردم هوشیار و سرافراز روسیه در دو آزمایش تاریخی، جنگ اول و دوم جهانی توانستند سر نوشت بشریت را رقم بزنند. در حال حاضر  قسمتی دیگر از سرزمین تاریخی روسیه با برداشتن گام حیاتی وحدت خود را با روسیه اعلام خواهند کرد. وظیفه حکومت و مردم روسیه ایجاب میکند تا با همه امکانات ممکن از امنیت این مناطق حفاظت کنند.

باید توجه داشت که جامعه امروز آماده کمک به برادران خواهران خود است و عملیات نظامی ویژه با همین هدف آغاز شد.  نسل جدید روسیه باید با تاریخ ملی خود آشنا شود.

ما به وضوح موضع خود را در حمایت از تصمیم رئیس جمهور مبنی بر انجام عملیات نظامی ویژه برای غیر نظامی کردن اوکراین و مخالفت قاطعانه با تهاجم ناتو ابراز کرده ایم. این در حالی است که پشتیبانی لجستیکی نیروهای مسلح بیش از پیش شهروندان ما را نگران کرده است. افرادی که آماده کمک به ارتش هستند دائماً با موانع بوروکراسی اداری و یا خودسری های مستقیم اداری روبرو هستند. وقت آنست که موانع از سر راه برداشته شوند. اگر  این قبیل اقدامات  به عنوان خرابکاری شناخته شود، باید بدون درنگ  عاملان را شناسایی و مجازات کرد.

برای آگاهی و شناخت جوانان از گذشته های قهرمانانه اتحاد شوروی باید تلویزیون فیلم ها، شعرها، توانمندی سازندگان آن سیستم را به نمایش بگذارد.

در شرایط حاضر عملیات نظامی ویژه در اوکراین آشکارا در حال تبدیل شدن به یک عملیات میهنی جدید است. اقدامات "ستون پنجم" در روسیه که به خود اجازه داده افکار عمومی را برای مدت طولانی و آزادانه دستکاری کند، باید آشکارا توسط قانون محکوم شود. مسئولان باید از مدت‌ها قبل می‌دانستند که مدل لیبرال تحمیلی با شرایط بحرانی جهان و کشور ما مطابقت ندارد. یک مدل بسیج جدید باید فوراً بر اساس توافقی بین همه نیروهای میهن دوست انجم شود. چنین بسیجی با تأیید عمومی جهانی روبرو خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: