ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه رهبر حزب کمونیست روسیه

پیروزی در اوکراین

بدون پشت جبهه داخلی ممکن نیست

 
 
 

 

 

گنادی زیوگانوف، صدر حزب کمونیست فدراسیون روسیه و رهبر فراکسیون این حزب در دومای دولتی فدراسیون روسیه در مصاحبه‌ با «مطبوعات آزاد» به نکات مهمی در ارتباط با اوضاع داخلی روسیه و ضرورت های گریز ناپذیر برای دفاع از میهن در برابر توطئه همه جانبه غرب علیه روسیه اشاره کرده است. زیوگانوف در این مصاحبه، که آن را ابراهیم شیری از روسی به فارسی ترجمه کرده و ما خلاصه مورد نظر خود را از آن استخراج و  تدوین کرده ایم  گفت:

«عملیات نظامی- سیاسی در اوکراین به یک جنگ گسترده تبدیل شده است که رهبری آن با ایالات متحدۀ و ناتو است. ما در شرایط اضطراری به سر می‌بریم، در اوج یک جنگ ترکیبی.

رهبران جهان تک قطبی مدت‌هاست روسیه را همراه با چین که یک ابرقدرت شده، دشمن شماره یک خود می‌ داند. امریکا می‌دانند که سلطۀ آنگلوساکسون‌ها بر جهان در حال پایان است و برای فرار از آن روی پیروزی بر روسیه سرمایه گذاری کرده است و از همۀ جهات به روسیه اعلان جنگ کرد و اوکراین زا به یک سر پل تبدیل کرد. ایدئولوژی نازی تقریباً کل جمعیت اوکراین را آلوده کرده است.

من از این که اروپا به طور کامل تحت سلطۀ آمریکایی‌ها قرار گرفته، رفاه و حتی قدرت صنعتی خود را قربانی می‌کند در حیرتم. من هرگز گمان نمی‌کردم که آلمان خود را در چنین گردابی بیاندازد.

آلمان‌ها خودروها و تجهیزات برقی عالی تولید می‌کنند اما مزیت‌های رقابتی آن‌ها، پیش از همه، بر مبنای منابع انرژی مقرون به صرفه و ارزان روسیه استوار است. حتی در تاریک‌ترین دوره‌ها، در اوج جنگ سرد، آلمان مشارکت بسیار فعال در احداث خط لولۀ گاز از اتحاد جماهیر شوروی داشت. در آن زمان آمریکایی‌ها به شدت مخالف بودند و واردات لوله را برای ما ممنوع کردند. پس از این، ما خط تولید آنرا در چلیابینسک راه‌اندازی کردیم و در این امر، آلمانی‌ها فعالانه به ما کمک کردند. اما حالا چه؟ در شرایطی که در آستانه راه اندازی نورد استریم ۲ بودیم آن را متوقف کردند. بر اساس برآوردهای کارشناسان، تا کنون قریب نیمی از تولید متالوژی در اروپا متوقف شده است. حالا هم کاهش پتروشیمی مطرح است و پس از آن،  کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​سقوط می کنند. من فکر می‌کنم ما باید فعالانه‌تر با اروپائی ها صحبت کنیم موج اعتراضی بزرگی علیه این دیوانگی آغاز شده است.

مسئلۀ فاجعه‌بار دیگر پمپاژ انواع سلاح‌های امریکائی به اوکراین است. آمریکایی‌ها مجتمع نظامی- صنعتی اوکراین را نابود کردند. این در حالی است که اوکراین می‌توانست در دنپروپتروفسک موشک‌های افسانه‌ای و در نیکولایف، هواپیماهای غول‌پیکر آنتونوف و کشتی‌های جنگی عالی تولید کند. آمریکایی‌ها علاقه‌مند به تولید هیچ یک از این‌ها نبودند. اکنون از این هم فراتر رفته‌ و نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه را بمباران می‌کنند. این، یک فاجعۀ هولناک برای اوکراین است.

نیروهای مسلح اوکراین، کیپویانسک، ایزیوم و بالاکلیا را ترک کردیم، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

. یگان‌های اوکراینی در بریتانیا و لهستان آموزش دیده بودند، این یگان ها پر از مزدوران خارجی بودند و متخصصان ناتو عملیات را رهبری می‌کردند. با اینهمه واحدهای قدرتمندی ندارند که بتوانند در جبهۀ ها حریف ارتش روسیه شوند.

درحال حاضر جبهۀ خارکوف برای ما بسیار مهم  است. من مطمئنم، اگر به موقع مسیر عرضۀ تسلیحات سنگین غربی به اوکراین را قطع می‌کردیم، گلوله باران دونباس تا حالا تمام ‌شده بود. تحویل تسلیحات از طریق سه خط راه‌آهن، سه پل و دو تونل انجام می‌شود. علاوه بر این، مراکزی وجود دارد که واگن‌ها از روی خطوط ریلی باریک اروپایی به خطوط عریض ما منتقل می‌شوند. این مراکز را باید هدف قرار می‌دادیم، که تقریباً تلفات جانی هم نمی‌توانست داشته باشد. با توجه به تسلط کامل موشک‌های ما بر حریم هوایی اوکراین، این امر کاملاً واقع‌بینانه است. اگر خطوط تأمین قطع شود، مهمات ارتش اوکراین حداکثر در عرض یک هفته تمام می‌شود.

وظیفۀ مهم دیگر، احیای حوزه‌های نظام وظیفه و نظام آموزش سربازی- میهنی جوانان می‌باشد که این مسئله را در مجلس مطرح کرده ام.

 پوتین در هفتمین مجمع اقتصادی شرق بر ضرورت توسعۀ خطوط راه‌آهن سراسری سیبری و بایکل- آمور تاکید کرد. برای حصول اطمینان از تحویل به موقع کالا، داشتن زیرساخت‌های ارتباطی و توسعۀ فناوری‌های پیشرفته لازم است.

ما باید ۴۰ میلیون تن انرژی به بازارهای شرق حمل کنیم. برای انجام این کار، ما به مسیر دریای شمال، کشتی‌های نسل جدید، ردیابی ماهواره‌ای و سامانه‌های امنیتی نیاز داریم. همۀ این‌ها روح تازه‌ای به توسعۀ منطقۀ قطبی ما خواهد بخشید. یکی دیگر از وظایف مهم ما، توسعۀ هوانوردی است. همۀ این‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در زمینه‌های ساخت ماشین ابزار، الکترونیک، فن‌آوری رباتیک و هوش مصنوعی است. و همۀ این‌ها کیفیت‌های جدیدی از توسعۀ کشور محسوب می‌شوند!

از سوی دیگر تغییرات اساسی در سیاست داخلی لازم است. پیروزی، در پشت جبهه تضمین می‌شود و بدون تغییر مسیر، انجام وظایف تعیین شده از سوی رئیس جمهور غیرممکن است. الیگارش‌های ما کماکان در حالی چاق‌تر می‌شوند، که نیمی از جمعیت با ۲۰ هزار روبل در ماه امرار معاش می‌کند.

خروج سرمایه از روسیه در سال ۲۰۲۲، به رکورد ۲۴۳ میلیارد دلار خواهد رسید. این پول هنگفتی است!  رئیس جمهور خواستار همبستگی ملی شده، اما هیچ گفتگویی میان دولت و جامعه انجام نمی‌‌گیرد. انتخابات در تعدادی از مناطق در شرایط عملیات ویژه با هدف دستیابی به یک نتیجۀ از پیش برنامه‌ریزی شده برگزار می‌شود.

روسیه اکنون به بسیج، برای انجام یک عملیات ویژه نیازمند است. باید جلوی خروج سرمایه را گرفت و منابع را در داخل کشور متمرکز کرد.  کشور باید برای برای آیندۀ خود بجنگد! اما، حزب حاکم «روسیۀ متحد» در روی ریل‌های کهنۀ لیبرالی می‌خزد! »


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: