ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی پوتین در مراسم ویژه پیوستن چهار منطقه اوکراین به روسیه

مردم روسیه بیش از یکبار

بر سلطه گران جهانی غلبه کرده اند

 
 
 

 

 

شهروندان محترم روسیه، شهروندان جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک ومناطق خرسون و زاپروژیا، نمایندگان دومای دولتی، سناتورهای فدراسیون روسیه! می دانید، همه پرسی در جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک، مناطق خرسون و زاپروژیا برگزار شد. نتایج مشخص است. مردم انتخاب خود را کردند، یک انتخاب واضح.

 

امروز ما در حال امضای توافق نامه هایی برای پذیرش جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، منطقه زاپروژیا و منطقه خرسون به روسیه هستیم. من مطمئن هستم که مجلس فدرال از قوانین اساسی در مورد تصویب و تشکیل چهار منطقه جدید، چهار زیرمجموعه جدید فدراسیون روسیه در روسیه حمایت خواهد کرد، زیرا این خواست میلیون ها نفر است. (تشویق و تمجید.)

و این البته حق آنهاست، حق مسلم آنهاست که در ماده اول منشور ملل متحد که مستقیماً از اصل حقوق برابر و تعیین سرنوشت ملتها صحبت می کند ذکر شده است.

تکرار می کنم: این یک حق مسلم مردم است، بر اساس وحدت تاریخی است که به نام آن نسل های اجداد ما پیروز شدند، کسانی که از خاستگاه روسیه باستان قرن ها روسیه را ایجاد کردند و از روسیه دفاع کردند. در اینجا، در نووروسیا، رومیانتسف، سووروف و اوشاکوف جنگیدند، کاترین دوم و پوتمکین شهرهای جدیدی را تأسیس کردند. در اینجا پدربزرگ ها و اجداد ما در طول جنگ بزرگ میهنی تا پای جان ایستادند.

ما همیشه قهرمانان "بهار روسیه" را به یاد خواهیم آورد، کسانی که با کودتای نئونازی در اوکراین در سال 2014 کنار نیامدند، همه کسانی که برای حق صحبت به زبان مادری خود، حفظ فرهنگ، سنت های خود جان خود را از دست دادند. ایمان، برای حق زندگی اینها رزمندگان دونباس، کشته شدگان در "اودسا خاتین"، قربانیان حملات تروریستی غیرانسانی رژیم کی یف هستند. اینها داوطلبان و شبه نظامیان هستند، این افراد غیرنظامی، کودکان، زنان، افراد مسن، روس ها، اوکراینی ها، مردمی از ملیت های مختلف هستند. این قهرمانان، رهبر واقعی مردم دونتسک الکساندر زاخارچنکو است، اینها فرماندهان نظامی آرسن پاولوف و ولادیمیر ژوگا، اولگا کوچورا و الکسی موزگووی هستند، این قهرمانان، دادستان جمهوری لوهانسک سرگئی گورنکو است. این چترباز نورماگومد گادژیماگومدوف و همه سربازان و افسران ما هستند که در جریان عملیات نظامی ویژه جان باختند. آنها قهرمان هستند. (تشویق حضار.) قهرمانان روسیه بزرگ. و از شما می خواهم که یاد و خاطره آنها را با یک دقیقه سکوت گرامی بدارید.

پشت انتخاب میلیون ها ساکن و مردم جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، در مناطق زاپوروژیا و خرسون، سرنوشت مشترک و تاریخ هزار ساله ما قرار دارد. مردم توانستند، این ارتباط معنوی را به فرزندان و نوه های خود منتقل کردند. با وجود تمام آزمایشات و تجربیات، آنها سالها عشق به روسیه را پشت سر گذاشتند. و هیچ کس نمی تواند این احساس را در ما از بین ببرد. به همین دلیل است که با وجود این ارتباط معنوی، هم نسل‌های قدیمی‌تر و هم جوانان، کسانی که پس از فاجعه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمدند، به اتحاد ما، به آینده مشترک ما رأی دادند.

در سال 1991 در جنگلهای جنگل بیاوویسکا، بدون درخواست از اراده شهروندان عادی، نمایندگان نخبگان حزب در آن زمان تصمیم به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی گرفتند و مردم ناگهان خود را از وطن خود جدا ددند. این وطن پاره پاره شد، جامعه مردمی ما را متلاشی کرد، به یک فاجعه ملی تبدیل شد. همانطور که پس از انقلاب مرزهای جمهوری های اتحادیه شوروی، در پشت صحنه قطع شد، آخرین رهبران اتحاد جماهیر شوروی نیز بر خلاف میل مستقیم اکثریت مردم در رفراندوم 1991، کشور بزرگ ما را ویران کردند، به سادگی با مردم مقابله کردند. این یک واقعیت است.

ما از رژیم کی یف می‌خواهیم که فورا آتش‌بس، همه خصومت‌ها، جنگی را که در سال 2014 آغاز کرد، متوقف کند و به میز مذاکره بازگردد. ما برای این آماده هستیم، بیش از یک بار گفته شده است. اما ما در مورد انتخاب مردم در دونتسک، لوهانسک، زاپوروژیا و خرسون بحثی نخواهیم کرد، این موضوع و رفراندوم دیگر انتخاب شده است، روسیه به آن خیانت نخواهد کرد. (تشویق حضار.) و مقامات امروز کی یف باید با این اراده آزاد مردم با احترام رفتار کنند، نه چیز دیگری. این تنها راه صلح است. ما با تمام نیروها و وسایلی که در اختیار داریم از سرزمین خود محافظت خواهیم کرد و هر کاری را برای تضمین زندگی امن مردم خود انجام خواهیم داد. این رسالت بزرگ آزادیبخش مردم ماست.

ما قطعا شهرها و شهرک های ویران شده، ساختمان های مسکونی، مدارس، بیمارستان ها، تئاترها و موزه ها را بازسازی خواهیم کرد، شرکت های صنعتی، کارخانه ها، زیرساخت ها، تامین اجتماعی، بازنشستگی، مراقبت های بهداشتی و سیستم های آموزشی را در این مناطق بازسازی و توسعه خواهیم داد.

البته ما روی ارتقای سطح امنیت کار خواهیم کرد. ما با هم مطمئن خواهیم شد که شهروندان در مناطق جدید حمایت کل مردم روسیه، کل کشور، همه جمهوری‌ها، همه سرزمین‌ها و مناطق سرزمین مادری پهناور ما را احساس کنند. (تشویق و تمجید حضار)

امروز می خواهم خطاب به سربازان و افسرانی که در عملیات نظامی ویژه شرکت می کنند، سربازان دونباس و نووروسیا، کسانی که پس از صدور فرمان بسیج نسبی، به صفوف نیروهای مسلح می پیوندند و وظیفه میهنی خود را انجام می دهند. شما با ندای دلشان به ادارات ثبت نام و سربازی بیایند. می خواهم به پدر و مادر و همسر و فرزندانشان رجوع کنم تا به آنها بگویم مردم ما برای چه می جنگند، چه دشمنی با ما مخالفت می کند، که جهان را وارد جنگ ها و بحران های جدید می کند و با این جنگها سود خونین آنها را از این فاجعه می گیرد.

هموطنان ما، برادران و خواهران ما در اوکراین - بخش بومی مردم متحد ما - با چشمان خود دیدند که حلقه های حاکمه به اصطلاح غرب برای همه بشریت آماده می شوند. در واقع آنها غربی ها فقط نقاب های خود را انداختند، درون واقعی خود را نشان دادند.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، غرب تصمیم گرفت که جهان، همه ما، برای همیشه مجبور به تحمل دیکته های آن باشیم. سپس در سال 1991، غرب انتظار داشت که روسیه خود به خود از هم بپاشد. بله، تقریباً اتفاق افتاد - ما دهه 90، دهه 90 وحشتناک، گرسنه، سرد و ناامید را به یاد می آوریم. اما روسیه مقاومت کرد، احیا شد، تقویت شد و دوباره جایگاه واقعی خود را در جهان گرفت.

در عین حال، غرب در تمام این مدت به دنبال فرصتی جدید برای ضربه زدن به ما، تضعیف و نابودی روسیه است که همیشه آرزوی آن را داشته اند، دولت ما را شکافته، مردم را در برابر یکدیگر قرار داده، آنها را محکوم به محکومیت می کند. به سادگی از این واقعیت غافلگیر شده اند که چنین کشور بزرگ و عظیمی در جهان با قلمرو، ثروت طبیعی، منابع، با مردمی که نمی دانند چگونه و هرگز طبق دستور دیگران زندگی نمی کنند، وجود دارد (روسیه)

غرب آماده است برای حفظ سیستم استعماری نو که به آن اجازه می دهد تا جهان را به قیمت دلار و دیکته های تکنولوژیک، خراب کند، از همه چیز فراتر برود و حرمت بشریت را از بین ببرد. برای استخراج منبع اصلی رفاه نابسامان، رانت هژمون این اقدامات را می کند. حفظ این رانت انگیزه کلیدی، واقعی و کاملاً خودخواهانه آنهاست. به همین دلیل است که حاکمیت زدایی کامل به نفع غربی ها است. از این رو تجاوز آنها به دولت های مستقل، به ارزش های سنتی و فرهنگ های اصیل، تلاش برای تضعیف فرآیندهای بین المللی و یکپارچه سازی خارج از کنترل آنها، ارزهای جدید جهانی و مراکز توسعه فناوری است. برای آنها بسیار مهم است که همه کشورها حاکمیت خود را به ایالات متحده آمریکا تسلیم کنند.

نخبگان حاکم برخی از کشورها داوطلبانه موافقت می کنند که این کار را انجام دهند، داوطلبانه موافقت می کنند که دست نشانده شوند. از دیگران رشوه می گیرند، مرعوب می شوند. و اگر نتیجه ندهد، کل ایالت‌ها و کشورها را نابود می‌کنند و فجایع انسانی، بلایا، ویرانه‌ها، میلیون‌ها سرنوشت ویران‌شده و درهم شکسته انسانی، محاصره تروریست‌ها، مناطق فاجعه اجتماعی، مناطق تحت الحمایه، مستعمرات و نیمه مستعمره‌ها را پشت سر می‌گذارند. آنها تا زمانی که منافع خود را دریافت می کنند اهمیتی به نابودی نمی دهند.

من می خواهم یک بار دیگر تأکید کنم که دقیقاً در حرص و آز و به قصد حفظ قدرت نامحدود خود است که دلایل واقعی جنگ ترکیبی که "غرب به طور دسته جمعی" علیه روسیه به راه انداخته است وجود دارد. آنها برای ما آرزوی آزادی ندارند، اما می خواهند ما را به عنوان یک مستعمره ببینند. غرب مکاری مساوی را نمی خواهند، بلکه دزدی می خواهند. آنها می خواهند ما را نه به عنوان یک جامعه آزاد، بلکه به عنوان انبوهی از بردگان بی روح ببینند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنان خود در کرملین تصریح کرد: از نظر آنها (غربی ها) تهدید مستقیم اندیشه و فلسفه ماست و به همین دلیل به فیلسوفان ما دست درازی می کنند. فرهنگ و هنر ما برای آنها خطر است، بنابراین سعی می کنند آنها را ممنوع کنند. توسعه و رفاه ما نیز تهدیدی برای آنها است - رقابت در حال افزایش است. آنها اصلاً به روسیه نیاز ندارند(تشویق و تمجید حضار.)

یادآوری می‌کنم که ادعای سلطه بر جهان در گذشته بیش از یک بار با شجاعت و ایستادگی مردم ما شکسته شده است. روسیه همیشه روسیه خواهد بود. ما به دفاع از ارزش های خود و میهن خود ادامه خواهیم داد.

غرب روی مصونیت از مجازات حساب می کند و از همه چیز دور می شود. در واقع تا اینجا همه چیز از بین رفته است. توافقات در زمینه امنیت استراتژیک به سبد زباله رفته است. توافقات حاصل شده در بالاترین سطح سیاسی نادرست اعلام می شود. قول قاطعانه عدم گسترش ناتو به شرق، به محض اینکه رهبران سابق ما آنها را خریدند، به یک فریب کثیف تبدیل شد. معاهده‌های دفاع ضد موشکی و موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌تر به بهانه‌های دور از ذهن به‌طور یک‌جانبه شکسته شده‌اند.

تنها چیزی که از هر طرف می شنویم این است: "غرب از نظم مبتنی بر قوانین حمایت می کند." آنها از کجا آمده اند؟ چه کسی حتی این قوانین را دیده است؟ چه کسی موافقت کرد؟ گوش کنید، این فقط نوعی حرف مزخرف، فریب محض، استانداردهای دو یا سه گانه است! این فقط برای احمق ها طراحی شده است.

روسیه یک قدرت هزار ساله بزرگ، یک کشورمتمدن است و با چنین قوانین جعلی و دروغین زندگی نخواهد کرد. (تشویق و تمجید حضار)

این به اصطلاح غرب است که اصل مصونیت مرزها را زیر پا گذاشته است و حالا به تشخیص خود تصمیم می گیرد که چه کسی حق تعیین سرنوشت دارد و چه کسی نه، چه کسی شایسته آن نیست. چرا آنها چنین تصمیم می گیرند، چه کسی چنین حقی را به آنها داده است - نامشخص است.

به همین دلیل است که انتخاب مردم در کریمه، سواستوپل، دونتسک، لوخانسک، زاپوروژیا و خرسون باعث خشم وحشیانه در آنها می شود. این غرب حق اخلاقی ندارد که آن را ارزیابی کند، حتی در مورد آزادی دموکراسی لکنت زبان می گیرد. نه، و هرگز غرب این حق را داردا نبوده است.

: توتالیتاریسم، استبداد و آپارتاید دارد. آنها با وقاحت دنیا را به دست نشاندگان خود تقسیم می کنند، به کشورهای به اصطلاح متمدن و بقیه که طبق نقشه امروز نژادپرستان غربی باید به لیست بربرها و وحشی ها اضافه شوند. برچسب های دروغین - "کشور یاغی"، "رژیم استبدادی" - از قبل این برچسب ها را اماده می کنند، آنها به کل مردم و دولت ها انگ می زنند و هیچ چیز جدیدی در این وجود ندارد. در این هیچ چیز جدیدی وجود ندارد: نخبگان غربی، همانطور که بودند، به همین شکل - استعمارگر - باقی مانده اند. آنها تبعیض قائل می شوند، مردم را به درجه های "اول" و "سایر" تقسیم می کنند.

ما هرگز چنین ناسیونالیسم سیاسی و نژادپرستی را نپذیرفته ایم و نخواهیم پذیرفت. و اگر نژادپرستی نباشد، روسیه هراسی که اکنون در سراسر جهان در حال گسترش است چیست؟ اگر نژادپرستی نباشد، این اعتقاد قاطع غرب که تمدن و فرهنگ نئولیبرالی آن الگوی مسلم برای کل جهان است چیست؟ "کسی که با ما نیست بر ضد ماست". حتی این شعار عجیب به نظر می رسد.

حتی توبه از جنایات تاریخی خود را نخبگان غربی به دیگران منتقل می کنند و از شهروندان کشورهای خود و سایر مردمان می خواهند به آنچه که اصلاً با آن کاری ندارند اعتراف کنند - مثلاً برای دوره استعمار. فتوحات، همه اینها هیچ اعتباری ندارد.

 

 (عکس جشن مردم در میدان سرخ مسکو بمناسبت پایان رفراندم پیوستن چهار منطقه شرق اوکراین به روسیه و پایان مراسم و دست دادن رهبران چهار منطقه با پوتین)

متن کامل این سخنرانی رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در مراسم پیوستن چهارمنطقه دونتسک، لوکانسک، خرسون و زاپروژیا به روسیه که خبرگزاری اسپوتنیک منتشر کرده است:

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱ اکتبر سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: