ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مجلس و اعتراضات

اعتماد مردم به حکومت گام به گام

طی سالهای گذشته سلب شد!

 
 
 

 

نمایندگان مجلس برای بررسی اعتراضات نزدیک به دو هفته ای  در جلسه علنی مجلس شعارهای «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «مرگ بر منافق»، «نیروی انتظامی تشکر تشکر» را ... سر دادند.

پس از این شعار دهی ها قالیباف رئیس مجلس گفت:  تغییر شیوه اجرای گشت‌های امنیت اخلاقی را پیگیری می‌کنم اما مسئولان امنیتی با کسانی که مخل امنیت مردم هستند، مقتدرانه برخورد کنند.

چرایی و چگونگی جان باختن خانم مهسا امینی باید با جدیت، پیگیری شده و نتیجه بصورت رسمی اعلام و با هر قصور و تقصیر احتمالی به تناسب خطا و بدون هیچ اغماضی، برخورد شود. بسیاری از کسانی که در ابتدا انتقاد کردند، هدف براندازانه نداشتند اما دیدیم، خارج‌نشینان، علیه امنیت مردم با هدف براندازی نظام، دست به تحریک و عملیات برای آشوب و اغتشاش زدند.

از همه کسانی که اعتراض دارند درخواست می کنم اجازه ندهند اعتراض شان به جای اصلاح خواهی، رنگ و بوی ضدامنیتی و براندازی پیدا کند تا پیگیری اصلاح مورد مطالبه آنها به حاشیه نرود.

در چند جنبش اعتراضی گذشته نیز تقریبا همین مواضع از سوی روسای مجلس و مقامات حکومتی اعلام شد اما پس از به خانه بازگشتن مردم و دستگیری و نمایش های تلویزیونی این مواضع به فراموشی سپرده شد و هیچ مقام مسئولی تسلیم دادگاه نشد. همین روش و تکرار آن، کار را امروز به جائی رسانده که مردم کوچکترین اعتمادی به وعده امثال قالیباف ندارند و معتقدند اینها بازی با الفاظ برای عبور از این ستون تا رسیدن به ستون بعدی است. همین مردم دسته دسته از معلم تا بازنشسته، از کارگر تا کارمند برای مطالبات خویش، خود را تا پشت درهای مجلس رساندند اما بجای رسیدگی به مطالبات آنها، نیروی انتظامی را برای پراکنده کردن آنها فراخواندند. چنان کردند که امروز محصول آن را چنین در خیابان ها می بینند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: