ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مشاور سابق ناتو:

غرب اوکراین را قربانی

سیاست تضعیف روسیه کرد!

 
 
 

 

 

"ژاک بو" مشاور سابق ناتو در ارزیابی خود از جنگ اوکراین گفته است:

مشکل این است که هیچکس به مردم اوکراین اهمیت نمی دهد، آنها فقط به عنوان ابزاری برای تامین منافع ایالات متحده مورد نیاز هستند. با توجه به بحران اقتصادی، مردم اروپا به هیچ وجه علاقه ای به جنگ ندارند اما رهبران اروپا بیشتر تابع ایالات متحده هستند.

هدف اصلی این درگیری تحریک روسیه و نابودی اقتصاد آن از طریق تحریم ها بود اما مشکل اینست که کارها طبق نقشه اولیه پیش نرفت. اوکراین اصلاً نباید در گیر طولانی مدت یک جنگ می شد. انتظار می رفت که خصومت ها کوتاه مدت باشد و روسیه تقریباً بلافاصله سقوط کند. کاملاً بدیهی است که درگیری برنامه ریزی شده بود و تصور این بود که روسیه آنقدر سریع سقوط می کند که اصلاً نیازی به  جنگ های طولانی مدت نیست، اما امروز می بینیم که برخلاف همه انتظارات، روسیه به جنگ ادامه می دهد و اوکراین در واقع قربانی یک اشتباه محاسباتی شده است.

ما اکنون در تلاش هستیم تا از تداوم درگیری و تضعیف روسیه اطمینان حاصل کنیم، بیشتر از لحاظ سیاسی تا نظامی اما این یک درگیری طولانی است که به جایی نمی رسد. این درگیری برای تضعیف سیاسی روسیه طراحی شد. ما تحریم های بیشتر و بیشتری را علیه روسیه اعمال می کنیم - ولی همه بی فایده است. غرب در دام اشتباه محاسباتی خود افتاده است و این برای اوکراین هم بسیار تأسف آور است.

رهبران اروپایی هنوز هم نمی خواهند با پوتین وارد مذاکره شوند، اما احتمالاً در ماه‌های آینده، وضعیت اجتماعی می‌تواند جریان وقایع را تغییر دهد.

من نمی دانم همه چیز چگونه و کی به پایان می رسد، اما اقدامات روس ها فراتر از عقلانیت نیست. آنها برنامه دارند، به آن پایبند هستند. اگر گوش دادن را یاد بگیریم همه چیز کاملاً قابل پیش بینی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: