ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رایش چهارم

به جنگ روسیه آمده!

روزنامه ساویتسکایا راسیا-  ترجمه آزاده اسفندیاری

 
 
 

 

 

روز ششم اکتبر گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه و رئیس فراکسیون این حزب در پارلمان روسیه بمناسبت پیوستن چهار منطقه شرق اوکراین به روسیه طی یک سخنرانی پارلمانی گفت:

ما گام فوق العاده مهمی در ارتباط با احیای کشور روسیه، یا بهتر است بگوییم، باز سازی حاکمیت روسیه برداشتیم. این تصمیم تاریخی را به شما تبریک می گویم و امیدوارم همگی تمام تلاش خود را برای اجرای دستوراتی که رئیس جمهور در جریان سخنرانی خود در کرملین ارائه کرد، انجام دهیم. این سخنرانی توسط شهروندان کشور و مردم جهان به دقت شنیده شد.

کشور شوراها در سال 1991 دچار یک فاجعه ژئوپلیتیکی شد. من شاهد زنده ای هستم که چگونه از تمام ابزار و سلاح های روس هراسی و ضد شوروی برای ضربه زدن به ساختارهای قدرت بزرگ ما، از حزب کمونیست گرفته تا ارتش اتحاد شوروی بکار گرفته شد. در آن زمان به نظرم رسید: غرب توان نابودی دولت ما را نخواهد داشت اما شاه کلیدی را به نام «پرسترویکا»، «گلاسنوست» و «دموکراسی» به دست آوردند تا کشور بزرگی را تکه تکه کنند. همانطور که اخیراً رئیس جمهور گفت، کشور را تکه پاره کردند و زیر پرچم راه راه و ستاره های آمریکا قرار دادند.

در آن روز های دشوار ما فهمیدیم که هیچکس در این جهان جز خود ما، ما را یاری نخواهد کرد. بنابراین، ما باید قوی، باهوش و موفق باشیم.

من یک بار دیگر امروز سخنرانی رئیس جمهور پوتین را که در کرملین ایراد کرد شنیدم. این سخنرانی با تعدادی از ایده های اساسی با دیگر سخنرانی های قبلی وی متفاوت بود. برای اولین بار، رئیس دولت با تاکید حقایق تاریخی را ترسیم کرد که هم با کشورداری ما و هم با حمله همه جانبه دشمنانی که با ما در افتاده اند مرتبط است.

اگر قبلاً آمده بودند تا کشور ما را تسخیر و سرزمین ما را تقسیم کنند، اکنون وظیفه تعیین شده است تا زبان روسی، فرهنگ روسی، سنت های روسی، دوستی و پیوندهای تاریخی ما را کاملاً از بین ببرند. رئیس جمهور پوتین گفت که در واقع این تفکر شیطان پرستی است، یعنی مبارزه بین نور و تاریکی. ما برای آینده ای روشن تر می جنگیم.  چرا که روسیه پشت سر ماست. همانطور که در طول جنگ بزرگ میهنی به نظر می رسید: «مسکو پشت سر ماست! جای دیگری برای رفتن وجود ندارد

 باید به وضوح متوجه باشیم که امروز ارتش جدیدی از ناوشکن های رنگارنگ علیه ما دست به کار شده اند. این چهارمین رایش است که در قالب ناتو که 30 کشور نیروهای نظامی خود را در آن متحد کرده اند عرض اندام می کنند. آنها به برادری اسلاوی ما،  یعنی به اوکراین حمله کردند و آن را به یک پایگاه نظامی، جهت سکوی پرشی برای تحریکات خونین خود تبدیل کرده اند.

ماهیت جنگ کنونی تنها با در نظر گرفتن اینکه این یک جنگ میهنی، مردمی و آزادیبخش ملی است، توضیح داده می شود. این یک جنگ ضد استعماری است که همه باید آن را درک کنند. یعنی یک اصل انکار نا پذیر است. جنگ امروز، یک جنگ تمام‌عیار است و ما حتما باید پیروزمند باشیم! باید همه نیروها و امکانات را بسیج کنیم تا پیروزی ما تضمین شود. امنیت امروز برای ما یک مسئله مرگ و زندگی است. ساختار مدیریت کشور باید بهبود یابد. ما موظف به مطالعه تجربه جنگ بزرگ میهنی، کار ستاد فرماندهی کل قوا و ستاد کل ارتش هستیم. همچنین باید تجربه عملیات «آنادیر» ( شرقی ترین شهر روسیه کنار اقیانوس آرام) را که امسال شصت ساله می شود، مطالعه کنیم.

عملیات در این منطقه به مدت سه ماه انجام شد. 60 هزار نفر نظامی به آن طرف اقیانوس فرستاده شدند. حتی یک سرویس اطلاعاتی در جهان از این موضوع اطلاع نداشت تا زمانی که ما تقریباً 60 موشک بالستیک R-12 و R-14 و همچنین سیستم های دفاع هوایی S-75 را در کوبا مستقر کردیم. زمانی که آمریکایی ها از این عملیات مطلع گردیدند متحیر شده و مجبور شدند صدها موشک خود را از ایتالیا، انگلیس و ترکیه خارج کنند. این هنر واقعی جنگ است! اما وقتی نیروهای اوکراینی به مدت سه هفته به سمت کراسنی لیمان، پیشروی می کنند و ما می توانیم آن را کاملاً مدیریت کنیم، فرماندهی ما اقدامی نمی کند، من مطلقاً از این موضوع سر در نمی آورم!

ما باید برای بسیج جامعه از به کار بردن همه ابتکارات ممکن بهره گیری کنیم و اجرای چنین امری بدون ملی شدن دیرینه منابع معدنی و منابع استراتژیک کشور غیرممکن است. بدون باز کردن این گره اصلی، شما مشکلات پیش روی کشور را که مستلزم انباشت سرمایه های عظیم است، حل نخواهید کرد.

 بدون فوت وقت و تردید باید جلوی خروج سرمایه از کشور را بگیریم. تا به حال تقریباً یک تریلیون دلار از کشور بیرون رفته است و در ادامه امسال نیز 264 میلیارد دلار دیگر خارج خواهد شد. با این میزان پول می توان نه تنها چهار یا پنج منطقه، بلکه نصف کشور را تجهیز کرد! با این حساب جریان خروج سرمایه را متوقف کنید! برای  چنین اقدامی هیچ مشکلی وجود ندارد، مگر اراده دولت ما که اخیرا نخست وزیر میشوستین، و وزیر دارایی سیلوانوف، که اخیرا بودجه جدیدی را به دومای دولتی ارائه کردند.
تا آنجا که به مالیات تصاعدی مربوط می شود، همه باید
جهت برون رفت کشور از بحران و دستیابی به پیروزی  سهیم باشند. فقط در روسیه، تنها یکی از بیست کشور توسعه یافته در جهان است که مالیات تصاعدی برای ثروتمندترین افراد اعمال نمی شود.

بدون تردید زمان آن فرا رسیده است تا تجربه شرکت های مردمی خود در همه عرصه ها را گسترش دهیم. این وظیفه را به تیم های مجرب حزب کمونیست بسپارید تا به شما نشان داده شود چگونه می توان قفسه های مغازه ها را با بهترین محصولات انباشته و به مردم ارائه کرد...

تصویب لوایح حزب کمونیست فدراسیون روسیه «آموزش برای همه» و « کودکان جنگ» ضروری است. ما در انتظار چه چیزی باید بمانیم؟ اگر من جای پوتین بودم، مدت‌ها پیش فرمانی مبنی بر بازگشت نام تاریخی شهر استالینگراد از ولگا گراد را صادر می‌کردم. مرکز یلتسین و بنیاد گورباچف باید  برچیده شوند و به جای آنها مراکزی برای آموزش میهن پرستانه نسل جوان ایجاد گردد.

چرا نام تابلوی های خارجی را در هتل های مسکو تعویض نمی کنید!
طرح این همه سوالات مدت هاست که به پایان رسیده است. همه مسائل مطرح شده باید فورا مورد توجه قرار بگیرند، از جمله در ارتباط با بودجه کشور. اتحاد مجدد روسیه با سرزمین های تاریخی آن باید با یک دوره جدید مالی و اجتماعی-اقتصادی طرح ریزی و حمایت شود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۸ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: