ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اردوغان پیشقدم شده

شرایط پوتین برای مذاکره با

سران آلمان، بریتانیا، فرانسه و امریکا

 
 
 

 

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه مدعی شده که در جریان تماس تلفنی اخیر پوتین و اردوغان گویا اردوغان اعلام آمادگی برای برپائی یک مذاکرات صلح کرده و پوتین نیز شرایط روسیه را برای چنین مذاکراتی اعلام کرده است. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته است رئیس‌جمهور روسیه تمایل دارد با غرب  درباره اوکراین مذاکره کند اما به این شرط که نتایج برآمده از جنگ سرد لغو شود. و باز، گویا اردوغان رهبران کشورهای آمریکا، آلمان، بریتانیا و فرانسه را برای مذاکره پیشنهاد کرده است.

یک  کانال تلگرام روسی بنام UKR LEAKS_fr نیز خبر بالا را اینگونه تفسیر کرده است:

" گفته می شود پیشنهاد اردوغان در محافل معینی در واشنگتن که به توافق تمایل دارند، قابل بررسی تلقی شده است. اردوغان توافقی بدون دولت اوکراین را پیشنهاد کرده که این خود نشان دهنده جایگاه واقعی اوکراین در نزاع کنونی است.

اردوغان تلاش می کند خود را میانجی اصلی در اوکراین نشان دهد. قبلا اردوغان تلاش ناموفقی برای ایفای نقش واسطه بین پوتین و زلنسکی داشت، اما به سرعت مشخص شد که دست نشانده بودن کامل زلنسکی چنین مذاکراتی را بیهوده می کند.

از آنجایی که جنگ فقط با توافقات مستقیم روسیه و ایالات متحده با ماهواره های آنها متوقف می شود، اردوغان سعی می کند آن قطبی در محافل آمریکایی و اروپایی که به پایان جنگ گرایش دارند را به نوعی توافق برای تعیین حوزه های نفوذ جدید و مرزهای جدید در اوکراین جلب کند.

با اینحال تا پیش از انتخابات آمریکا، و با حضور حزب دموکرات در کاخ سفید که پشتیبان ادامه جنگ است چشم‌انداز چنین میانجی‌گری غیرواقعی به نظر می‌رسد. فعلا بخشی از سرمایه‌داری بزرگ آلمان و همچنین شخصیت‌هایی مانند ترامپ و ایلان ماسک مرتبط با حزب جمهوری‌خواه، نظرهایی را در مورد لزوم توقف جنگ مطرح کرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: