سرمقاله 852

عقب نشینی های موقت

چاره بحران اقتصادی‌واجتماعی نیست

 

چین، روسیه، ایران، هند

نگرانی ها از اتحاد چهارگانه

دررسانههای امریکا مطرح می‌شود

(پیک هفته ۱۰۹) ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ - ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۹-۲۰ مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۹-۲۰ مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۹-۲۰ مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۹-۲۰ مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۹-۲۰ مهر

منتخب اخبار ورزشی


۱۹-۲۰ مهر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۰ مهر

ناگزیری سخت ترین جراحی

سیاسی، مذهبی و اقتصادی!

آنها که با سخنان تحریک آمیز و تحقیر آمیز خود در سالهای گذشته موجب بزرگترین ریزش نیرو از بدنه جمهوری اسلامی شدند، همچنان بلندگوهای نماز جمعه ها را در اختیار دارند و در شبکه های سیما ظاهر می شوند و با اظهار نظرهای خود به نفرت عمومی دامن می زنند. عطاء الله مهاجرانی نماینده اسبق مجلس و وزیر ارشاد دولت خاتمی که سالهاست در تبعیدی خود خواسته در لندن زندگی می کند اما همچنان حامی جمهوری اسلامی و دوست و طرفدار علی خامنه ایست، در باره یکی از دیدارهایش با فلسطینی ها در ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی شرح کوتاهی نوشته و از قول یکی از معروف ترین رهبران انقلاب فلسطین می نویسد که او گفت "افراطیون یا احمق اند و یا خائن".

 امروز خائن باید به کسانی در جمهوری اسلامی گفته شود که اگر نفوذی هم نباشند، وظیفه نفوذی ها را انجام میدهند. همین امروز معترضینی که هنوز در کف خیابانها هستند با توجه به تجربه گذشته معتقدند که به محض بازگشت به خانه، بار دیگر جمهوری اسلامی به همان شیوه هائی متوصل خواهد شد که در سه جنبش ۸۸، ۹۶ و ۹۸ شد. یعنی ادامه حاکمیت امثال رسائی ها، طائب ها، پناهیان ها، شریعتمداری ها، علم الهداها، حسن عباسی ها و این تسبیح شاه مقصود را به شمارید تا برسید به نامهای دیگر. سیمای جمهوری اسلامی سالها تریبون این دار و دسته ها بوده و محصول بذری که آنها پاشیدند امروز روی دست جمهوری اسلامی مانده است. ارث و میراث اسدالله لاجوردی و روح الله حسینیان که هر دو به آن دیار بی بازگشت سفر کرده اند، به امثال قاضی مقیسه ها و پناهیان ها رسیده است. خانه تکانی جمهوری اسلامی و رهائی گریبان مردم و نظام از چنگال این دار و دسته ها که دمشان به مافیاهای اقتصادی نیز گره خورده، کار آسانی نیست، اما چاره ای هم جز انجام آن نیست و الا جنبش کنونی هم که سرکوب شود، فردا به بهانه دیگری سر از جای دیگری در خواهد آورد. این خانه تکانی تنها شامل این بلندگوهای نفرت پراکن نمی شود، بلکه شبکه های مافیائی اقتصادی که با باطل کردن و تغییر ماهیت اصل ۴۴ قانون اساسی و آغاز خصوصی سازی ها و غارت کشور اوج گرفت را هم باید شامل شود. جز این هیچ راه حلی برای عبور از این مرحله که مردم و حکومت هر دو در آن قرار گرفته اند نیست. همچنان که برای حل تضاد دو سیاست مثبت خارجی و سیاست های اجتماعی آلوده به ارتجاع مذهبی و تغییر سیستم اقتصادی از تجارت و غارت به تولید و سازماندهی نهادهای صنفی نیست!

رسائی در برنامه جهان‌آرای شبکه افق سیما می گوید: کل معترضان در تهران ۱۵۰ نفر هستند که فقط از این خیابان به آن خیابان می‌روند و از همدیگر فیلم می‌گیرند!

این تحریک مردم و دامن زدن به نفرت عمومی از حاکمیت نیست؟


آنچه را چپ نمی گوید، او می گوید!

این باصطلاح راست افراطی

قرار است نخست وزیر ایتالیا شود


امریکا بیشتر زیر فشاراقتصادی

و سیاسی است و یا چین و روسیه؟


حرکت شتابان عراق به سمت چین

حرکت لنگان لنگان ایران به سمت شرق


راه توده ۸۵۲ منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره ۸۵۲ (چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به جنبش و تظاهرات اعتراضی در ایران و مانور عقب نشینی های حکومت دارد. گزارش ویژه این شماره آخرین بخش از خلاصه برگرفته هائی از کتاب خاطرات محسن رفیقدوست است. در این شماره همچنین مطالب و مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

سقوط جمهوری اسلامی از خیال پردازی تا واقعیت، اصلاحات امرور در ایران در چه مرحله ایست؟، تغییرات بزرگ در استراتژی جنگی روسیه در اوکراین، ژاپن و آلمان سنگر امریکا در جنگ نیابتی با جین و روسیه شده اند، کیف(پایتخت اوکراین) کانون تروریسم شده،ن آن روسیه و چین خواب های امریکا وناتو برای سلطه بر جهان را باطل می کنند، روسیه امروز از درون چه بحرانی خود را بیرون کشید؟، همه در خدمت جبهه ها و همه امکانات برای پیروزی (بیانیه کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه) و بالاخره مصاحبه با دکتر امینی نخست وزیر مغضوب شاه در آستانه سقوط رژیم شاه در سال ۵۷.

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


رئیس قوه قضائیه:

ابائی از قبول اشتباهات

و اصلاح ضعف ها نداریم!


علیه سیستم برده داری

اعتصاب و اعتراض

کارگران قراردادی عسلویه


عنوان اول پیک نت ۱۹ مهر

آیا ایران، در آستانه

سرنگونی‌نظام ویک‌انقلاب‌است؟


انتقاد روزنامه خراسان

روزانه هزار میلیارد تومان

خسارت قطع اینترنت درایران است


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) روی تلگرام این روزنت بالای ۵ هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب از میان بقیه مطالب است. روی فیسبوک پیک نت گزارش استراتژی جدید ارتش روسیه در اوکراین بیشترین خواننده داشت و روی ۱۸ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930