ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا بیشتر زیر فشاراقتصادی

و سیاسی است و یا چین و روسیه؟

 
 
 

 

 

محمد بن زاید حاکم امارات متحده در سفری غافلگیر کننده برای گفتگو با رئیس جمهور روسیه وارد  سن‌پترزبورگ شد. این سفر همزمان شده است با تصمیم "اوپک پلاس" برای ایستادگی در برابر امریکا و کاهش روزانه دو میلیون بشکه نفت و تهدیدهای امریکا برای بیرون بردن پدافندهای هوائی امریکائی از عربستان بعنوان تنبیه این کشور. نشانه هائی وجود دارد که هم امارات و هم عربستان تصمیم به استقلال رای در برابر امریکا دارند و به شرق گرایش پیدا کرده اند. اگر حاکم امارات دراین سفر موفق به قراردادهای اقتصادی و نظامی با روسیه شود و سامانه های ضد هوائی از این کشور دریافت کند، شکست دیگری در منطقه به امریکا وارد می آید.

نشریه نیوزویک نیز نوشته است که کاخ سفید اعلام کرد آمریکا آماده تجدید نظر در روابط خود با عربستان است. «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن باید روابطش با ریاض را مورد بازبینی قرار دهد.

بصورت همزمان بانک جهانی گزارشی از رشد اقتصادی روسیه منتشر کرده و شرکت ملی نفت چین موافقت کرد نیمی از گاز وارداتي خریداری شده از شرکت گازپروم روسیه را به روبل و نیمی دیگر را به یوآن پرداخت کند.

با توجه به تصمیم اخیر اوپک پلاس این مسئله کاملا ضروری است و رئیس جمهور "بایدن" گفته است که آماده‌ همکاری با کنگره برای تجدید نظر در مناسبات با عربستان است.

اکنون روسیه سومین بازار بزرگ تراکنش یوآنی در دنیا شده است. اطلاعات سویفت نشان می‌دهد 4 درصد تراکنش‌های یوانی دنیا (خارج از سرزمین اصلی) به وسیله شرکت‌ها و بانک‌های روسی انجام می‌شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: