ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زلنسکی خواهان 5 میلیارد دلار کمک ماهانه شد

ورشکستگی دولت اوکراین

و فروش تسلیحات در بازار سیاه

 
 
 
 
 

 

ویاچسلاو ولودین، نایب رئیس مجلس روسیه اعلام کرد که اوکراین استقلال مالی خود را از دست داده و اکنون زیر بار بدهی سنگینی که به امریکا و کشورهای اروپائی دارد نمی تواند بدون سرمایه های غربی دوام بیاورد. او اضافه کرد: «مالیات جمع‌آوری ‌شده تنها ۴۰ درصد بودجه کشور را تشکیل می‌دهد» که بیش از ۶۰ درصد آن اختصاص به هزینه‌های نظامی دارد. کسری ماهانه اوکراین به 5 میلیارد دلار می رسد و اکنون "بدون کمک واشنگتن و بروکسل، کیف دیگر نمی تواند به تعهدات خود در قبال شهروندان عمل کند."

روز دوشنبه، دولت اوکراین پیش نویس قانونی را برای لغو مالیات ترجیحی بر سوخت ارائه کرد. "کمبود قابل توجهی در بودجه برای تامین مالی صنعت راه وجود دارد." این قانون در صدد ایجاد شرایط «در دوران حکومت نظامی» برای «عملکرد مناسب اقتصاد» و افزایش درآمد بودجه از طریق عوارض غیر مستقیم است.

سرگئی مارچنکو وزیر دارایی در مصاحبه اخیر با RBK اوکراین گفت که بودجه سال آینده به دلیل «شرایط جنگی» «بسیار محدود» خواهد بود.  زلنسکی می گوید ماهانه به 5 میلیارد دلار کمک از سوی حامیان اوکراین نیاز دارد.

راه یافتن 70 در صد کمک های تسلیحاتی امریکا و اروپا به اوکراین به بازار سیاه و فروش پراکنده آن به شبکه های مافیائی که در سراسر اروپا پخش شده اند نیز انعکاسی است از فساد گسترده در دولت و ارتش اوکراین و بی اعتمادی آنها به آینده دولت اوکراین به همین دلیل عمدتا بدنبال پر کردن جیب خود و فرار از اوکراین هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۳ آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: