ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرحله‌ای نوین

در جنگ اوکراین آغاز می‌شود؟

 
 
 

 

 

شواهد و نشانه ها حکایت از آن دارد که در اوکراین جنگ بزودی وارد مرحله تازه ای خواهد شد.

آمریکا از شهروندانش خواسته است فورا اوکراین را با هر وسیله نقلیه زمینی که در اختیار دارند ترک کنند زیرا احتمال حمله ارتش روسیه به تاسیسات نظامی و دولتی اوکراین در روزهای آینده زیاد است. دولت کی‌یف، جشن‌ “روز استقلال” اوکراین را لغو کرد.

همزمان با هشدارها و تصمیمات، ارتش روسیه با حمله به بزرگترین انبار سامانه‌های موشکی هیمارس امریکائی آنها را نابود کرد. همچنین شماری از زیر ساخت های نظامی را نیز منهدم کرد. شبکه تلویزیونی "اسکای‌نیوز" عربی، که اخبار این حملات را منتشر کرده افزود: ارتش روسیه به شماری از سامانه‌های ضد هوایی غربی که در استان "اودسا" مستقر بودند نیز حمله کرد و یک انبار سوخت در زاپاروژیا نیز منهدم کرد.

در مجلس روسیه "دوما" فراکسیون حزب کمونیست خواهان یکسره کردن کار اوکراین توسط ارتش روسیه شده است. در همین زمینه نامه از سوی رهبر این حزب "زوگانف" در مجلس خوانده شد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با اشاره به اینکه ممکن است ارتش روسیه از موشک های فراصوت در اوکراین استفاده کند اعلام داشت تاکنون طی عملیات نظامی ویژه در اوکراین تنها سه بار از موشک‌های فراصوت "کینژال" استفاده شده است.

ارتش اوکراین تقریبا از کار افتاده و به همین دلیل شلیک موشک از راه دور به شرق اوکراین تبدیل به استراتژی نظامی اوکراین شده است. حتی با پرتاب موشک هائی به طرف نیروگاه اتمی "زاپوروژیا" که رهبر حزب کمونیست روسیه ادامه آن را یک فاجعه جهانی اعلام کرد و بر ضرورت تمام کردن کار دولت زلنسکی تاکید کرد. او گفت: «کسانی که به نیروگاه هسته ای زاپوریززیا حمله می کنند باید آگاه باشند که این ممکن است حادثه ای در مقیاس سیاره ای باشد

لئونید اسلوتسکی یکی از چهره های سیاسی مسکو نیز گفت: این واقعیت که نیروگاه هسته ای زاپوروژیا با استفاده از توپخانه سنگین گلوله باران می شود، وضعیت دشواری را در جهان ایجاد کرده است. کسانی که امروز خود را مقامات کی‌یف می نامند تجربه وحشتناک تراژدی چرنوبیل را به یاد ندارند. مشاوران خارجی آنها که از غرب کیف را رهبری می کنند عقل خود را از دست داده اند. این بساط باید جمع شود.

الکساندر دوگین، فیلسوف روس که دخترش در یک انفجار تروریستی کشته شد، روز گذشته گفت: «ما باید از همه امکانات برای تفهیم به دیوانه هائی که در کیف نشسته اند و جهان را با فاجعه اتمی تهدید می کنند استفاده کنیم. یک اقدام تروریستی از سوی رژیم نازی اوکراین دخترم داریا در ۲۰ اوت هنگام بازگشت از جشنواره "سنت" در نزدیکی مسکو به طرز وحشیانه‌ای در مقابل چشمانم ترور شد. اما، ما به دنبال انتقام نیستیم بلکه پیروزی می‌خواهیم».


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۴ آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: