ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با هشتک "بوربوک بازنشسته"

وزیر خارجه آلمان در چاله

اظهار نظرهای آب نکشیده

 
 
 

 

 

"بوربوک" وزیر خارجه آلمان که باندازه بی تجربگی اش در کار سیاست، عجول و شتابزده در اظهار نظرهای تند و مسئله ساز است، با آخرین اظهار نظرش درباره جنگ اوکراین زمینه های کنار گذاشته شدن خودش را از این سمت فراهم کرده است. او گفته است " برای من اوکراین بالاتر از همه و از جمله شهروندان بی تفاوت آلمان است!"

سارا واکن کنشت از رهبران حزب چپ آلمان که در گذشته رهبری فراکسیون این حزب را در مجلس آلمان برعهده داشت در پاسخ به وی گفته است خانم بوربوک حافظ منافع رای دهندگان آلمانی نیست ، بلکه رای دهندگان اوکراینی را نمایندگی می‌کند و مذاکرات را برای پایان دادن به جنگ در راستای منافع دولت آمریکا رد می کند. این نه تنها یک اشتباه فاحش است، بلکه خطری برای کشور ما محسوب می شود. «سویم داگدلن»، نماینده بوندستاگ از حزب چپ نیز گفت: این شکست کامل برای وزیر خارجه ایست که دیپلماسی را رد می کند و هرکسی را که به پیامدهای تحریم های جنون آمیز او اعتراض می کند تحقیر می کند، باید منتظر شکست باشد!

«آلیس وایدل»، رئیس مشترک آلترناتیو برای آلمان نیز خطاب به بوربوک گفته است:

کسی که آشکارا به منافع رای دهندگان آلمان اهمیت نمی دهد، دیگر جایی در پست وزارتی ندارد. ما به وزیر خارجه دیپلماتیک نیاز داریم که از منافع شهروندان آلمانی دفاع کند و از مذاکرات و صلح بین روسیه و اوکراین حمایت کند.

 اکنون هشتگ توییتری «بوربوک بازنشسته" یکی از محبوب ترین توئیت ها در آلمان است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۵ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: